Translate

torsdag 31 oktober 2013

Tantträff

Först vill jag påminna er om att det går att klicka på bilderna i denna bloggen om man vill se ett större foto.
Vi har regelbundna träffar precis som vi haft sedan 60-talet, men något längre mellan träffarna nu än när barnen växte upp och vi hade en syförening. Hantverket har helt fallit bort och vi ventilerar istället det mesta. Ett bra sätt att få andra vinklar på det som vi upplever som problem i livet. Diskussionerna gick höga denna kväll, helt underbart är det och jag är så tacksam för vår vänskap. Vi äter dessutom gott och ett och annat glas vin slinker ner.

Vi startade med en riktig sommardrink i höstmörkret
 
Kvällens värdinna Ingrid

Förrätten med underbar sparris
 
Huvudrätten var såå god, en gratäng med lax, räkor och potatis mm.
 
Margareta och Ame. Vi är bara fyra kvar nu sedan Lisbeth dog i våras, men hon är med oss!
 

 
Efterrätten blev aldrig fotad men det var denna supergoda äppelpajen. Verkligen god! Klicka på bilden så kan ni använda receptet.
 

4 kommentarer:

  1. Syjuntorna har blivit "snackejuntor" då de flesta inte handarbetar mer och numera är det god mat och dricka som gäller, man hinner ju inte mer idag. Min junta har minimerats till att vi bara är 2 st kvar i livet, det känns på, men livet måste ju gå vidare. Jag känner med er att Lisbeth inte finns kvar mer. Kramar.

    SvaraRadera
  2. Tack Ulla, ja jag vill inte ens tänka på att vi blir färre och färre.

    SvaraRadera