Translate

fredag 7 april 2017

Hemma igen

Vaknade imorse med en fin utsikt och när vi ätit en god frukost tog jag en promenad. Natten blev inte helt bra, vi har lite problem med att hitta bra sovplatser, ja alltså vi har ju inte så många att välja på, men ska vi sova i samma bädd och isåfall vem ligger ytterst? Eller ska jag sova i bädden framtill själv? Vi är lite barnsliga och vill gärna sova tillsammans, men jag tror inte det går i den bilen vi har. Inatt sov vi tillsammans, jag ytterst och Harald hade inte med sig sin snarkmaskin så det blev som det blev haha! Men, en ljuvlig morgon och jag älskar att gå på Kullaleden.



Här står vi och en annan husbil.


Kullaleden kantas av vitsippor denna tiden.





Gamla stenbrottet, där är så vackert och trolskt.




Också hittade jag tussilago eller hästhov som vi sa förr, min barndoms blomma.





Jag älskar vår trakt, jag är kanske lite tjatig där, men just att vi omges av havet, här är det Skälderviken som går in och oavsett om vi är på ena eller andra sidan så finns det där, havet.



Här finns en liten altarplats mitt ute i skogen. Jag har ingen aning om varför eller vad den används för.





Plötsligt hörde jag någon ropa på mig och det var vännen Åsa som var ute med sonens hund. Roligt att träffas igen och vi fick en pratstund och jag hängde med henne hem.


Åsa har så mycket fint i deras trädgård. 


Dessutom arbetar hon med ull och gör så mycket fint. Så väldans roligt att se.


Dessa gör hon till stolar och pallar, hon är så bra på detta.



När jag var tillbaka i Bosse så packade vi ihop och körde hem. Först blev vi tvungna att köra till Jonstorp för att ta ut kontanter till ställplatsavgiften och tillbaka. Vi har inga kontanter längre, antingen använder vi swish eller kort, men nej, det gick inte här minsann. Nu har vi lärt oss att vi nog måste ha kontanter ifall det behövs.


Av Åsa fick jag en stor hasselkvist och fick själv välja färgade ulltussar. Det blev så fint i vårt fönster, tyvärr blev det lite svårt att fota eftersom solen sken in.


Här syns det lite bättre. Åsa lämnar sådana till Malvagården i Höganäs för försäljning så är ni intresserade så kör dit och köp.


4 kommentarer:

  1. Vilka vackra ulltyger, gillade verkligen den med vallmo jättemycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gjorde jag också, nästan ännu finare i verkligheten!

      Radera
  2. Så mycket vackert att det nästan gör ont!!! ❤ Inte lätt med sovningen ibland. Ni får åkahem och vila upp er imellanåt, haha!!! Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är det vi gör nu haha! Kram

      Radera