Translate

söndag 15 oktober 2017

Middagsgäster

Det blir inte mycket mer gjort än att laga middag när vi ska ha gäster. Inte ens något scrappande!


Jag körde med säkra kort idag, rätter som jag gjort förut, orkar inte riktigt tänka ut något nytt.


Idag kom dotter Mia med sambo Jonas och Mias barn och barnbarn. Även Jonas mamma Elsa och hennes syster Sonja kom. Vi blev 14 personer och då är det bara en av våra fem barn med familjer.
Jag börjar med maten, till förrätt gjorde jag en Gurksoppa som serverades med hackat äpple och räkor.

Till huvudrätt gjorde jag en Kycklinggratäng med bacon och västerbottenost, den är såå god. En grönsallad med apelsin, rödlök, valnötter och solrosfrön.






Lugnet före stormen haha!














Det är så roligt att kunna samla alla, jag blir så glad över det. Mycket prat och mycket lek, tack för att ni kom allihop! Nu diskar vi haha!!

4 kommentarer:

  1. Tack själv! Både gott och mysigt💛

    SvaraRadera
  2. Åhh!! Jag blir alldeles varm i hjärtat! En sån glädje! Och så gott sen, när jag blir stor ska jag också bli som du och laga god mat!! Sitter här och dricker en kopp kaffe ur din fina mugg och längtar till i november, haha!! Idag blåser det och är soligt=perfekt tröskningsväder. Hoppas nu att åkrarna inte är för mjuka😱 Ha det gott!! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack härliga du, fortsätt du scrappa istället haha! Ja, ser också fram emot ditt besök, det närmar sig..... Hoppas nu att tröskningen gick bra så Henrik kan koppla av på er resa. Kram

      Radera