Translate

torsdag 15 juni 2017

Lillkyrka

Igår kom vi hit, till Lillkyrka utanför Örebro. Där bor Haralds kusin Annki med make Dag och vi passade på att hälsa på.
Men först hände det lite annat. Vi tog en kvällspromenad i Eksjö, men den blev kort eftersom vi fick sällskap med en massa mygg.




Här stod vi nästan helt ensamma under natten.

När vi skulle gå till sängs sa Harald, "var är min snarkmaskin?" Jag blev helt galen, den var alltså inte med. Nu är det ju inte en vecka vi ska vara borta precis och det är varken bra för Harald eller för mig att den inte är med. "Vi kör hem" sa Harald och for upp och började knappa på GPS:en. Dottern tyckte senare att det hade ju varit kul om vi checkat in hemma haha! Jag tyckte inte vi kunde köra hem och började fundera på annan lösning och ringde min syster trots sena timmen. Vår nattsömn blev rätt störd kan jag säga. Vi kom iallafall överens med syrran att hon skulle packa ner apparaten och skicka den till vännen Anna i Edsbyn så får vi hämta den där när vi tittar in till dom. Tusen, tusen tack Anita för allt besvär du fick och utförde! 

Jag tog en morgonpromenad, en jättehärlig morgon, synd att vi stod på en parkering haha! 


Det är fint i Eksjö, jag upplevde stan ännu finare på morgonen.



Vi körde iväg, det är alltid så roligt att komma iväg, det var en likadan känsla när vi seglade. Vi hade god tid på oss och stannade vid sjön Sommen i Tranås och tog en lunchfika i solen.



När vi satt här fick vi veta att barnbarnet Ebba fått stipendium i kyrkan när hon jag gick ut grundskolan, jag blev så glad för hennes skull, hon är så värd det på alla sätt. Jag blev lite ledsen över att jag inte var i kyrkan, hade precis sagt till Harald att det var skolavslutning och att jag missade det.



Jag hade köpt Eksjösnurran som är en speciell bulle som bara säljs där. God, kanel och lingon, men ingen favorit


Vi körde småvägar idag, hade valt bort motorvägen och det är alltid så mysigt. Vi kom fram till Annki och Dag, de bor så fint vid Hjälmaren.


En fantastisk sjötomt.



Annki sätter igång grillen.





Lite avis kan jag allt bli.




Jag tog ett dopp i poolen.


En liten promenad med Bonus.


Också åt vi jättegod grillat kött och grönsaker med sallad, nypotatis och bearnaisesås.



Såå gott och såå mysigt. Vi satt ute tills det blev mörkt och flyttade sedan in och plötsligt var det midnatt och dags att lägga sig. Så mycket tack för allt.

2 kommentarer:

  1. Tur att det ordnade sig med maskinen!! Hoppas ni sov gott i natt efter allt gott! Och sååå vackert!! Underbart!! Njuuuut nu av att bara vara!! Kram 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var skönt och nu vet jag att den finns på plats! Kram

      Radera