Translate

söndag 4 juni 2017

Lördag i rasande fart

Det gick i ett igår, ibland hjälper det inte riktigt att stiga upp vid 6-tiden, jag har svårt att hinna med allt ändå. Jag klagar absolut inte, jag mår bäst när det är så. Problemet är väl bara snarare åldern, det går inte så fort längre. Jag scrappade en stund, fick besök av Haralds moster Ami, hon fyller 87 år i sommar och har lika mycket på programmet som jag haha!
Jag har kvar min gamla cykel som står nere på gården, den vill jag ha om jag bara sådär lite snabbt ska cykla och fixa något. Det tycker Harald är löjligt, men det är lite mer omständigt att ta ut elcykeln från cykelförrådet också ska jag tänka på att låsa den ordentligt. Nu tog jag den gamla cykeln för att cykla till Saluhallsområdet och handla lite. Hemma igen fick jag ett snabbt besök av dotter Mia och vi fick en härlig pratstund.
Jag skulle ut och titta på vårt damfotbollslag KDFF och jag blev lite sen och då skulle jag ta elcykeln. Den var urladdad! Jag cyklade ju väldigt långt i torsdags, men såg inte då att det var lite laddning och var förvånad över det. Nu visade det sig i efterhand, det är mycket att lära. Nu fick jag bråttom att springa upp med batteriet och sedan ta den gamla cykeln ut till Lerberget.


Sonen Joel skötte hamburgergrillningen denna dag. Han är engagerad i föreningen och sitter med i styrelsen.

Det är så roligt att följa laget, de är nu serieledare i division 2 Södra och det är härligt att se dom spela. Barnbarnet Ebba har denna säsongen fått komma upp och träna och spela i A-laget och är reserv. Hon får oftast spela och idag spelade hon hela andra halvlek. KDFF vann över Hässleholm med 7-0! Bra spelat tjejer!




Här kommer Ebba..... Lite partisk med fotona får jag vara.







Här är det Linn Andrén som är en stor målskytt i laget.



Ebba igen





Plötsligt fick jag sällskap på åskådarläktaren av barnbarnsbarnen Alva och Alice. De har också börjat spela fotboll med pappa Jonathan som tränare i Väsby. Barnen börjar spela i småorterna och när de blir äldre kommer de till KDFF.


Lilla Edith sov gott i vagnen.


Matchen är slut och töserna fick springa in och krama Ebba som de är så glada för.


Hem en kort stund sedan cyklade jag och maken Harald ut till Nyhamnsläge till sonen Fredrik och familjen. De hade bjudit föräldrarna till en grillkväll, så roligt. Det blev vår första cykeltur tillsammans med elcyklarna och jag kan inte nog skriva hur roligt det är. Jag känner mig dock lite väl lyxig och pensionärsaktig när vi cyklar om andra cyklister haha!


Det var dukat så sommarfint i deras uterum.


Vi hamnade rakt i deras montering av en nyköpt Ikeabänk som behövdes vid bordet.


Det låg paket vid tre tallrikar, så himla gulligt.


Vi fick så god mat, vilket njutning det var. Nygrillat kött av olika slag, jag valde kyckling, rostade rotsaker, åh så gott och sedan nypotatis, kan ni tänka er, alldeles nyupptagen potatis från deras trädgårdsland. Det finns nästan inget bättre.


Harald och exfru Lena som är mamma till Maria och Fredrik.


Svärdotter Jessica och hennes mamma Inger.


Sonen Fredrik och jag bakom syrenen.


Lenas man Kenneth, alltså vi bonusföräldrar!


Efter maten kom godisfaten och små tårtor in. Godisfaten hade barnbarnet Alva arrangerat.


Vem mår inte bra här?????


I paketen fanns de här fina ljuslyktorna, tusen tack! Och tack för allt gott och en sådan trevlig kväll. Tack också till Ina, Tuva och Alva som inte är med på foto.

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag, sådana dagar gillar jag också. Såg när ni cyklade iväg då vi satt på balkongen och åt just då. Fina uppläggningar på både kakor och godis. Syns hur duktig Ebba är i fotboll. Skulle precis skriva om bilderna på Jonathan med familj men ändrade mig då ALLA bilder är jättefina på vars sitt vis. Fortsatt fin helg fast det regnar. I dag skall jag på fotboll kl 14 så jag hoppas regnet avtar. Oliver spelar med Hittarps IK och de möter Viken på Vikvalla. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla! Det blev en regnig fotbollsmatch kan jag tänka mig, men det stoppar ju inte spelarna, hoppas det var roligt ändå. Kram

      Radera
  2. Vilken härlig dag ned en massa skoj och en massa gott!!! Alldeles ljuvligt!!! Kram💚💚💚

    SvaraRadera
  3. Tack för fina bilder/Joel

    SvaraRadera