Translate

torsdag 7 december 2017

Shoppingdag

Idag börjar jag med min adventskalender, det blev en pinjenöt, det är så spännande att få se hur den blir. Jag ska nog börja med att ha den som prydnad annars kan man också lägga den i ugnen för att få den att släppa ut alla pinjenötter. Jag har aldrig haft någon tidigare.


Efter frukosten, långfrukost som vanligt, åkte vi till Väla köpcentrum för att handla julklappar. Där finns dom där småbutikerna där jag kan köpa saker som inte kostar allt för mycket till barnbarn och barnbarnsbarn annars vill jag egentligen helst handla i Höganäs.


Jag lyckades under cirka 3 timmar få ihop det jag skulle. Det är ganska många och helst ska jag få ihop det med samma summa till alla och till julklappsspelen.


Harald var med, men vi gick inte ihop, det fungerar inte. Han är tålmodig och sitter och väntar. Vi gick till Ikea för att äta julbordet där. Det var planen och han fick något gott att vänta på.


Jag måste säga att julbordet var gott, sillsorterna var jättegoda, en av två pajer var helt underbar, salladerna var goda, brunkålen var jättegod och de små isterbanden. Sedan fanns det en hel del som jag inte smakade, jag blir fort så mätt. Besvikelsen var nog Janssons som var alldeles för salt. 




Nackdelen är att miljön är så stökig, det är liksom inget mysigt att sitta där, men å andra sidan är det väldigt prisvärt och nu känns det som det redan räcker med julbord.


Jag avslutade med risgrynsgröt och saftsås medan Harald tog en mandelmussla.




Vi handlade några småsaker på Ikea också sedan åkte vi hem väldigt nöjda med att ha allt avklarat. Hemma somnade jag som en stock i soffan, jag har blivit förkyld.


Ikväll hade vi julavslutning i Fotoklubben. Vi gick igenom våra bilder från kvällsfotograferingen i höstas och hade besök av Emma Blomberg. Hon är så duktig på att se saker i en bild och allt var så trevligt.



Det är mycket snack i vår klubb, det är roligt.





Vi fick hembakade lussekatter, pepparkakor och glögg.





Nu ses vi igen 2018!

3 kommentarer:

  1. Ååhh!! Så spännande att följa den kotten! En härlig och effektiv shoppingdag, bra jobbat! Gott med julbord och så en myskväll med gofika, härligt! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska det, det var ju vi som fick undervisningen där på Saluhallen! Ja skönt att få allt köpt, men nu infinner sig min ångest över att jag köpt fel! Oförbätterlig! Kram

      Radera
    2. Du har köpt heeelt rätt!!! ♥️

      Radera