Translate

fredag 18 december 2015

Det närmar sig

Nu är det verkligen snart jul, plötsligt är det inte många dagar kvar och hur man än gör så blir det jul ändå. Så är det. Tvättstuga och städning idag och lite julpyntande. Av någon anledning blir det bara några få saker, jag är så nöjd med några blommor, levande ljus, några ulltomtar och adventsstjärnorna. Utöver det har vi nu en gran (plast) för tredje året som vi hänger i taket.



Jag tog en kortare promenad och gick inom till sonen Joel som var ledig.


Barnbarnet Ebba är sjuk och låg med feber i soffan. Det var roligt med en pratstund, det är inte så ofta dom har tid med mig. Dom har en jättefin gran, det eldades i kaminen och var så mysigt.





Det är ovanligt varmt, men blåste rätt mycket och solen försökte ta sig fram i allt det gråa.


Jag har kämpat med garnbollar några kvällar, det är massor av år sedan jag gjorde en garnboll och kom inte riktigt ihåg. Ni ser den rufsiga, det var första försöket haha, men dom blev bättre och bättre.


Det var allt, ha en bra helg alla!



4 kommentarer:

  1. Första året med gran i taket var jag100% sker på att det var Photshopat! Ha ha vad lurad jag var. Gick utanför min ram att någon kunde göra så, så smart. Hade vi också behövt men vi har inte löst problemet med vattnet...,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vi har en plastgran, vi kan inte heller lösa det problemet! Men, på något sätt när den hänger i taket tänker man inte på att det är plast.

      Radera
  2. Ja det se för häftigt ut med granen hängandes i taket!! Hur kom ni på den smarta och roliga ide'n? Härliga foton ifrån er vackra bygd som alltid!! Åh!! såna garnbollar gjorde jag också för ett tag sedan fast i alla möjliga färger :) Jag gjorde en girlang som jag hängde mot en vit vägg inne på salongen. Vad har du för planer för dina vita fina bollar? Ha nu en skön dag!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland vet man inte riktigt hur idéer kommer upp i huvét, kanske såg jag det i en tidning, kommer inte ihåg riktigt. Det är tredje året nu vi har den så. Det låter fint i din salong skulle vara roligt att se hur det ser ut. Jag har fått en beställning till lilla Evy på vimplar och ev ska det hänge garnbollar på några vimplar, får se hur det blir. Jag blir liksom aldrig klar, men vi träffar inte dom förrän efter jul så jag har tid på mig. Kram

      Radera