Translate

söndag 21 december 2014

Första julfirandet

Idag blev det bara förkylningskurerande innan vi var bjudna hem till Haralds son Fredrik med familj för julfirande. Vi kom dit på eftermiddagen för att börja med att göra pepparkakshus, men först hade de dukat fram god smörgåsfika. Det var sån härlig julstämning med fin julgran och bra julmusik.




Alva visar julgranen.


Tuva hade bestämt att hon och jag skulle göra en kyrka.


Tilda gjorde ett hus och Jessica och Alva gjorde ett slott.


Vi tog limpistolen till hjälp.


För att göra det på frihand tycker jag det blev helt ok och Tuva var nöjd. Vi hann inte dekorera idag så jag hoppas jag får en bild imorgon av Tuva.


Fredrik hjälpte Tilda med hennes hus och diskuterar måtten med sin far.


Lite spel emellanåt medan maten ordnades.


Vi åt fondue och det var så gott, kyckling och fläskfilé, olika grönsaker och jättegoda såser. Det är verkligen trevligt att äta.




Pannacotta till efterrätt med kaffe och julklappsutdelning.


Vi hade bl a köpt ett bingospel i lite retrostil som är jättefint och jag hade små priser med till detta. Fredrik skötte första utropningen galant, men vi höll på att dö av skratt. Alla tyckte det var jätteroligt, tänk vad ett bingospel kan roa. Som Ina, 15 år sa "tänk imorgon när mina kompisar frågar vad jag gjorde igår, jo, jag spelade bingo med farfar, Christel och familjen", hahaha!


Tusen tack för en väldigt trevlig em och kväll!

2 kommentarer:

  1. Många härliga "julaftnar" för er! Stor koncentration av alla till ert fina pepparkakshus. Ha det fortsatt bra under denna vecka och även framöver förstås.

    SvaraRadera