Translate

torsdag 18 december 2014

Kära tösavänner

Tyvärr, hann inte, inlägget kom 10 minuter in på torsdagen, men är alltså onsdag den 17 december!
En morgonpromenad igen, det är så skönt med rutiner!

 
Lite kallt bitande i vinden nere vid havet.

 
Nänä, inte simma runt där.


 
Också favorithuset.

 
Jag hamnade hemma hos gamla vännen Gunnel och fick en kopp kaffe och en trevlig pratstund sådär på morgonen.

 
Gunnel har två fina katter som jag fick hälsa på.

 
Kulorna i trädet är på plats, dessa har jag fotat förr.

 
Dags för en härlig träff med mina gamla goa vänner, Margareta, Ingrid och Ame.

 
Bordet är dukat och klart för måltid.

 
Förrätten, en god grönkålssoppa, http://www.ica.se/recept/gronkalssoppa-med-parmesan-718221/ Riktigt gott tyckte jag, bara Margareta som hade blivit tvingad att äta grönkålssoppa på matbespisningen som barn...

 
Huvudrätt, Chililax med krispig avokadosallad, sesamdipp och ris, det receptet har jag lagt in tidigare, det är bara såå gott.

 
Efterrätt, mmm, marängfavorit i ny tappning, http://www.ica.se/recept/pistage-och-aprikosrulltarta-718331/

 
En trevlig kväll går mot sitt slut och många ämnen är diskuterade och lösta, tack tjejer!

2 kommentarer:

  1. Så roligt att du kom en stund....gamla vänner..:) Och det fixade sig med marängen ...ser jättegott ut.....Gunnel

    SvaraRadera