Translate

söndag 29 maj 2016

Födelsedagskalas

I veckan har barnbarnet Amanda fyllt 19 år och igår var det kalas. Jag minns det som igår när hon föddes och Joel ringde på mors dag och chockade mig tills jag fick reda på anledningen till telefonsamtalet, chocken blev ju inte mindre eftersom hon inte skulle fötts förrän i augusti. Hon fick en jobbig start i livet och överlevde mot alla odds. Vi var på väg till Medelhavet och det var inte roligt att inte vara hemma och kunna stötta.


Amanda har vuxit upp till en fin tjej och så roligt att fira henne.

Sommarvädret håller i sig och jag och syster Anita gick en promenad tillsammans på morgonen.


Fina Margreteberg




Tillbaka i hamnen träffade vi dessa två, Harald och kusin Gun.


Torghandel på Kyrkplatsen.

Vi hade båtvisning och där gick hela eftermiddagen, de tittade och pratade i 4,5 timmar! Men, båten är inte såld än! Vi har två planerade visningar till  så vi får se vad som händer.


Jag hade gjort ett kort till Amanda, här är framsidan och jag fick användning av en stor blomma som jag tänkte att Amanda nog gillar.


Vi fick ett härligt födelsedagsfirande, när Amanda fått en väska och ett Marabou var hennes lycka gjord!


Vi kunde sitta i trädgården och i växthuset denna fina kväll. Sonen Joel pausar en stund i fixandet.


Svärdotter Petra.


Joel grillade hemmagjorda hamburgare, jättegott!


Här blev det visst lite för mycket!


God mat och härliga tårtor, Petra hade smält choklad och brett ut till tunna skivor som låg inuti marängtårtan, det blev jättegott.


Lite mingelbilder nu.


Doretta och Bosse, de är Amandas stödfamilj och hon har varit hos dom sedan hon var 11 år. Från början trivdes hon där och gillar att åka till dom i Ängelholm.


Dotter Mia


Kusinerna Sanna och Ebba.


Mat i växthuset.


Exet Kalle, Amandas farfar.



Andra äventyr väntar.


Sonen Andreas, han ser bekymrad ut eller är det solen!


Amandas pojkvän Alex.



Ebba.


Alex och Amanda får avsluta detta inlägget.

Ha nu en härlig Mors dag idag!

2 kommentarer:

  1. Glada bilder på fina Amanda!!! Ja man reflekterar över livet lite extra på bemärkelse dagar... Så glad hon säkert blev för ditt fina kort med henne och blomman på! Idag har vi faktiskt haft nästan sommar temperaturer också och imorgon ska det bli bättre ändå. Skönt att inte frysa!! Dåligt med scrap och bloggande från mitt håll. Hoppas på imorgon. Missade SOS skiss +3 tyvärr. .. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, ja, ibland räcker inte tiden eller orken för den delen till för allt. Fast nu såg jag ju att du varit i farten hos Design in Pappers! Härligt att ni fått lite sommarväder iallafall, njut av det. Här regnar det nu på morgonen, men blir nog bättre, vi hade ju tänkt segla. Kram

      Radera