Translate

tisdag 24 maj 2016

Sommarvärme

Oj, vilken värme det kommit nu, det blir konstigare och konstigare väder tycker jag. Harald åkte iväg med bussen tidigt idag, han skulle ta bort en misstänkt hudprick på hudkliniken. Det gick bra och det skickas iväg för analys innan han får veta något. Han fortsatte till hamnen i Helsingborg för att segla med vännerna Ola och Michael i Olas båt till Gilleleje. Grabbasegling med övernattning så idag är jag solo. Jag tog en promenad och i värmen tog jag sandaler istället för mina promenadskor. Jag fick vända hemåt med en blåsa under trampdynan, idiot är jag.


Det nya underlaget till träningsmaskinerna nere vid badet var klart. En vacker dag ska jag börja träna där, idag var det för vackert!


Helt vindstilla och varmt.



Oj, tänkte jag på långt håll, blommar redan flädern, men det var det ju inte.


Underbart fint på invallningen idag och nu längtar jag ut på havet.


Jag satte mig på en sten och bara njöt. Harald ringde och var klar, 2 djupa stygn och 2 ytliga stygn.


Det var lite disigt i värmen.


Så söt tyckte jag.
Efter lite ärende cyklade jag ner till hamnen och båten. Jag skulle jobba lite med putsning, men det blev inte så, jag orkade inte i värmen. Satte mig och läste ut min bok sedan cyklade jag hem igen.



Den här boken har jag kämpat med, fint språk och ganska spännande historia, men jag kunde inte hålla reda på personerna, det var så virrigt och jag fattade inte om det var den personen eller den varje del handlade om. Men, jag gav inte upp, höll ut ända till den snöpliga slutet. 

Idag är det tisdag och Veckans Skiss har en ny skiss.


Min layout där är denna


Jag har använt ett mönsterpapper från Glitz, ett vitt CS med washitejp och pappersremsa, svarta miststänk och sedan hörnet med lite av varje, stämplat och små texter och annat. Foto på mig och mina fem svägerskor från februari när Haralds syster Inger fyllde 60 år.

Det känns ljusare på ögonfronten och jag har bara en ruva kvar på näsan. Jag är grisskär istället.

4 kommentarer:

  1. Det låter som du haft en bra dag...det har även jag, har varit på Ärtan och Bönan och grillat med PRO, vi var runt 50-60 personer där i detta ljuvliga väder Mycket trevligt..:) Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju trevligt, vad många som är med! Kram

      Radera
  2. Men vad härligt med er sommar värme!! Avis blir jag!! här regnar det så smått och är kallt och grått. Men en intensiv grönska så det är otroligt vackert här ute ändå. Är bara så trött på att frysa. Sen om värmen kommer ska du se att jag kommer att gnälla över det, haha!! Skönt att näsa och ögon börjar samarbeta igen <3 Och duktiga du som hoppade putsningen !! Och en härligt glad layout med härliga damer!! Fina papper som alltid och den washi remsan med smilies är så läcker, passar så bra. Läckert lösning på klustret i hörnet. Tack för härlig inspiration kära du!! Ha det gott i värmen! Kram Anna <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju nästan alltid så att det är något fel på vädret, men det låter ju inte riktigt roligt hos er däruppe nu, men sedan ska det väl skifta tror jag, fint i norr och sämre i söder. Tack Anna, ja den där washitejpen gillar jag och på denna layouten blev den perfekt. Jag gillar fortfarande de pappren! Kram!

      Radera