Translate

torsdag 8 maj 2014

Cykling

Jag har köpt Korpens cykelkarta Kullahjul, förra året tyckte jag det var lite sent när vi kom hem och det ska bli så kul.
 
Idag tog jag två kontroller, men innan dess hade jag ett arbetspass på Sandflyget. Fyllde ett släp med grenar och tömde och städade hela gräsmattan som skulle klippas under dagen av Butler.

 
Först cyklade jag till Pannkaksladan där jag aldrig varit, det låg ju rätt off kan man säga. En kontroll fanns där.


 
Visst är det vackert!

 
Jag fortsatte ut till Väsby där jag gick i skolan under min barndom.

 
Folkskolan, här gick femte och sjätteklassen.
 
 
Också det mindre huset där tredje och fjärdeklassen fanns. Jag vände av mitt i byn på vägen jag alltid cyklade som barn och som gick ut till Ornakärr. På halva vägen där tog jag min andra kontroll och cyklade tillbaka till Väsby.


 
Vacker gård

 
Väsby fina kyrka bakifrån. Jag hade tänkt stanna och titta i kyrkan, det är många år sedan jag var där men de höll precis på att bära in för en begravning. Hela cyklingen blev 10,3 km.
 
Jag åkte ned till båten och Harald med en lunchfika. Han har förberett vår mast och monterat in nya högtalare i sittbrunnen.

 
Det börjar rätta till sig nere i båten, men mycket är kvar att forsla ner inför segling. Det tar sin lilla tid att få klart i år.

4 kommentarer:

  1. Åh så härligt...jag har börjat längta till min pensionering..och ser ju att det finns ett liv efter sista dan på jobbet nu när jag ser hur mycket du tar dig för....Jag har köpt KullaHjuls karta i flera somrar men ej använt den...Så idag när jag läste om din dag så släppte lite av skräcken att inte ha jobbet att gå till....Jag har ett halvår till deadline.....först ett härligt sommarlov på 8 veckor...Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är säker på att du kommer att tycka det är skönt och bra, du har aldrig haft svårt att hitta nya inriktningar i livet. Jobbet i vår ålder suger all kraft, men du ska se att du får ny energi, kram

      Radera
  2. Jag måste bara säga... Sverige är så vackert! Fina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, javisst är Sveriges natur otroligt vacker!

      Radera