Translate

lördag 17 maj 2014

Nu är det sommar!

Ja, nu är det sommar igen och idag på lördagsmorgonen på Norges nationaldag är det strålande sol, underbart. Vi ska på bröllop och vilken dag det kommer att bli! Men, först fredagen och efter en dålig natt börjar veckans festligheter ta ut sin rätt på mig. Hur var det nu? Inte 20 eller ens 40 längre? Jag gick iallafall iväg på morgonpromenad även om den var något sen, invallningen 5,8 km.




 
Nu börjar växtligheten att stå i sin finaste blomning, vad vackert det är ute nu!

 
När jag kom ner till Margreteberg jobbades det för fullt på den stora parkeringen. Sanitetsanläggning, plattläggning och allmän upprustning.


 
Här skall anläggas ett soldäck. Det blir säkert jättefint, det är en fin badplats om man inte vill trängas med så mycket människor som det är på Kvickbadet.

 
Havet låg så fint och nu börjar det bli lite trafik och ganska många segelbåtar. Det är bara vi som aldrig blir färdiga detta år.


 
Han ska nog ut och kitesurfa.

 
Dom här svanarna sov djupt, dom hade nog också haft en jobbig natt.

 
Här satt bröderna och hade det skönt, även Diva trivdes.

 
Jag greppade polishflaskan och började putsa. Det kommer nog att ta hela sommaren att få klart känns det som just nu.

 
Vi gick hem eftersom Wille skulle komma och spela med Harald. Det går så bra, nu ska han spela på skolavslutningen och det blir premiär. Han vill inte gärna spela så andra hör så jag hoppas det blir ett genombrott om han inte backar.

 
Också tittade det sjätte syskonen fram! Bror Johan kom med fru Karina från Göteborg och på kvällen åt vi middag tillsammans hos syster Karin och Dan. Jättegott och trevligt på alla sätt, men jag var så trött. Jag gick hem tidigt och slocknade.


 
En god kycklinggratäng med pasta.

 
Också en god nöttårta på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar