Translate

tisdag 17 juni 2014

Bröllopsbestyr

Vaknade kl fyra och gick upp halv fem, så går det efter vindrickande. Det förde det goda med sig att jag kom ut tidigt på promenad. Jag gick söderut till Lerberget, upp på slingan i Lerbergsskogen, till Rundelsgatan och hem, 7,9 km.

 
En helt otroligt vacker och varm morgon.

 
Morgonbadarna var på plats.

 
Flotten är också på plats nu.

 
Morgonstrandrensningen var på gång.

 
En och annan fin vild blomma finns längs vägen.

 
Detta är väl björnloka tror jag, stor och ståtlig iallafall.





 
Det var riktigt skön att promenera in i skogen, skuggigt och svalt.

 
Nu blommar stockrosorna också.

 
På Rundelsgatan var det ingen hemma, tänkte annars bara säga hej till Alva och Alice.

 
Stadshusbyggnaden är faktiskt väldigt fin.
 
Det kommande brudparet Ellinor och Johan kom för att baka en del saker och samtidigt få lite hjälp av mig och Mia och resten av dagen försvann i rasande fart.

 
Det är trångt i vårt kök, men det gick bra och vi hade trevligt tillsammans.

 
Många satser macarons bakades.

 
Sockerlag, chokladröror och marängbottnar, febril aktivitet.


 
Även andra familjen Nilsson kom på besök och Harald fick sällskap i soffan. Anita tittade också in en stund.




 
Här görs Lemonade.

 
Jättegoda chokladdoppade kex med polkagrissmulor.

 
Lemon Curd, det är vackert tycker jag.
 
Emellan allt detta provades brudklänning och jag gjorde några små insatser i form av lite stygn. En vacker klänning, blir synlig senare på bröllopsinlägget. Nu är jag däckad i soffan med fotboll på TV, en härlig skål med körsbär.

 

3 kommentarer:

  1. Så kul att fixa tillsammans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är som vanligt bland det roligaste, att förbereda

      Radera
  2. Lite att längta till på fredag!

    SvaraRadera