Translate

lördag 28 juni 2014

Nöjd, men trött

Igår var den första dagen på väldigt länge som jag inte använde kameran eller Iphonekameran en enda gång. Det kändes tomt på något sätt. Harald kom till oss och var i huset medan jag cyklade ner till båten för att packa in allt han kört ner. Jag glömde både kameran och telefonen. Allt blev iallafall nerpackad, det är alltid lika överraskande hur mycket en båt sväljer. Efter det körde Harald ner en omgång till. Jag och Amanda cyklade till några butiker och till ICA och sedan hem till oss med varorna. Amanda skulle bli hämtad av morfar och hon gjorde sig iordning och vi packade. Barnbarnet Rasmus kom och hämtade Hilda eftersom de plötsligt fått återbud från hundpensionatet. Jag kände mig jättenöjd över att ha kunnat vara till hjälp och jag hoppas att Amanda har tyckt det varit ok, lite svårt att veta med henne. In om kolonien och tag upp potatis och sedan hem. Jag fick lägga mig redan vid nio, helt omöjligt att hålla mig vaken.

Idag regnar det, första gången på väldigt länge och vi ska segla iväg. Tror jag iallafall, vi får se hur dagen utvecklar sig. Vi har ju egentligen inte bråttom och kan avvakta bättre väder. Vi får se, än så länge är det frukostsittning. Vi har tänkt gå över till Gilleleje för att tanka och sedan segla norrut. Vi ska ta det lugnt tror jag och målet är Fjällbacka där vi ska vara en längre tid och segla i skärgården. Våra vänner på Chantalle, Ingmar och Elisabeth kommer att segla upp, de ska kappsegla i Marstrand sista veckan i juli så på något sätt ska vi sammanstråla. Bror Lasse med familj och bror Johan kommer att vara där och sista veckan i juli kommer även bror Arne och Lilian dit och i början av augusti seglar vi hemåt igen. Kanske får vi också några besök av barn och barnbarn, vem vet. Vännen Margareta har vi redan bestämt med, det ska bli roligt. Vi ser verkligen fram emot detta nu. Jag får se hur uppdateringen av bloggen blir, svårt att veta hur tillgången till internet blir, men som ni vet kan inget stoppa mig där.

1 kommentar: