Translate

tisdag 24 juni 2014

Sandflyget

Tidig måndagmorgon och lite hafspackning för att bo en vecka på Sandflyget hos Amanda. Under dagen fick jag komplettera en del, men det är ju inte så långt att cykla. Vi fick besked under dagen att tisdagmorgon skall motormannen fixa vår motor. Så jäkla skönt och hoppas nu att det blir bra och att allt passar. Jag och Amanda gick för att handla och tog hunden Hilda med oss. På halva vägen kom jag på att hundar nog inte får följa med in i affären, vad irriterad jag blev på mig själv. Harald fick rycka ut och ta Hilda. Mia, Ellinor och Johan skulle komma på lunch och jag hann precis fixa detta.

 
Min utsikt från köksfönstret.

 
Enorma molnformationer, men inget regn kom på hela dagen, sol och fint.

 
Mia kom och vi förberedde för lunchen i växthuset.

 
Harald fick sällskap av Amanda.

 
Härlig stund och vi fick ta del av lite episoder från bröllopet.

 
Jag hade gjort en sommarsallad med grillad kyckling, olika grönsallader, rädisor, kiwi och körsbärstomater med en dressing vid sidan av. Mia hade köpt gott bröd på Saluhallen.

 
Till kaffet kom även Jonathan, Hanna, Alva och Alice.

 
Det är roligt för töserna i denna trädgård. Här gissas kaninen Valentin som springer fritt ute. Han och Hilda är kompisar.
 
 
Dom är glada för djur, Alva mest, medan Alice försöker skrämma dom.


 
Jordgubbsrester på tröjan, det är sommar det.

 
Lite förkylda är töserna, här ska Alice själv snyta sig, haha!


 
Det var så roligt att träffas, det är skönt att bara kunna sitta med.

 
Sedan upptäckte dom glädjen med studsmattan och vi stod runt allihop eftersom de inte har nät. Alice kom på hur man skulle hoppa.

 
Till kvällen gjorde jag köttfärsbiffar, var på kolonien och tog upp färskpotatis också sås och sallad därtill. Det bästa med det var nog att äta i växthuset med den goa sommarvärmen kvar.
Harald gick senare hem, han har valt att sova hemma. Jag var helt uttröttad faktiskt.
 

 

2 kommentarer: