Translate

lördag 21 februari 2015

Festkväll

När jag var på Ikea köpte jag lådor till mina scrapbookinglayouter och har sorterat in dessa i sex lådor och då är det bara mina och Haralds, våra seglingar och resor. En massa pärmar blev över nu som jag kan fylla till barnen. Jag blev faktiskt jättenöjd, lite plats är det över nu så jag kan bara fylla på.



Igår hade vi fest hos vännerna i S/Y Chantalle, alltid vansinnigt roligt och härliga diskussioner.



Förrätten till tre av oss också Haralds. Efter den och snapsarna så blev det inte fler foto på maten, men vi åt god huvudrätt och efterrätt, tusen tack!



Jag och fina Elisabeth.


De diskussionslystna herrarna, Ingemar och Harald.


Vi sov över eftersom vi aldrig kommer i säng på våra träffar och efter några timmars sömn blev det frukost och mer prat innan vi styrde hemåt.

Under eftermiddagen besökte jag sonen Andreas och familjen och fick en pratstund med dom.


Andreas fick en hatt från Bali.

Matlagning för att ta emot barnen på Sandflygsgatan vars föräldrar båda jobbade denna lördagskväll. Jag gjorde Köttfärssås extra, vars recept redan ligger här under Matlagning, den är väldigt god med pasta och sallad. Jag gjorde en riktigt lagom och god efterrätt efter detta recept, http://www.ica.se/recept/cranachan-714367/ Jag hoppade över whiskyn eftersom det var barn som skulle äta.


Efter maten spelade vi Blokus och sedan kollade vi Melodifestivalen.



Hoppas ni också har en bra helg!



7 kommentarer:

  1. Grattis IGEN Christel!!! Du har ju vunnit hos CiLi in papers :) :) :) Tänk vad ROLIGT!!! Du är inne i ett vinst flow du nu !!! KRAM Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, alltid så roligt att vinna något fint att använda och som man inte valt själv! Kram

      Radera
  2. Tack för hjälpen.... Gillade Wille köttfärssåsen :) ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Miss av mig alltså...... men han åt en portion

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Nu får du skärpa dig och berätta om när dina scrappar vinner ... Jag vill veta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vinner inte för att jag är så bra, utan har tur i utlottningar! Jag blir glad, men det är ju roligare att bli utvald! Då ska jag berätta det....

      Radera