Translate

tisdag 19 augusti 2014

Barnbarnsbarn

Jag känner mig verkligen så lyckligt lottad med att få uppleva detta medan jag är ung. Ung och ung, vad ska man säga? Jag känner ju starkt att jag inte fixar det lika bra längre, har svårt att tänka när de stimmar runt och pockar på uppmärksamhet, men jag klarar det och njuter av det. Det är dessutom så roligt att ha möjlighet att hjälpa till när det behövs, vilket jag inte alltid kunnat med barnbarnen eftersom jag alltid jobbat heltid. Idag fick jag hjälpa till för att Hanna skulle kunna handla några saker. Det är verkligen inte lätt att få något köpt med dessa två. Nu är Alva och Alice lite drygt 1,5 år och börjar visa en mycket bestämd vilja.



 
Dom tycker inte riktigt om att åka bil så jag hade fullt upp med att distrahera dom. Alva tycker bäst om mammas plånbok, hon blir dessutom åksjuk och kräker en skvätt.

 
Vad betyder detta? Alice väljer dockor,

 
medan Alva klappar på jordklotet.

6 kommentarer:

  1. Jag hörde en intervju av Barbro Jönsson igår på radio. Vi minns detaljer sämre när vi blir äldre MEN att ha en bra översikt blir inte sämre utan UTVECKLAS hela livet. Något att glädjas över! /Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det känns ju bra, har hört om denna intervjun av någon annan som jag inte kommer ihåg, haha! Tror jag skall försöka hitta den.

      Radera
  2. Åh, så kul att få se dina foton igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, för mig är det roligt att fota och välja!

      Radera