Translate

onsdag 12 februari 2014

Seglarträff och annat

Idag hade jag ett städuppdrag igen så det blev en cykeltur till Lerberget istället för promenad. Jag hade lite gammalt bröd som jag stannade och gav till måsarna också lät dom sig fotograferas.






 
Nu får det vara nog med måsbilder på ett tag. Det var väldans kallt idag, jag frös, men det är kallare att cykla än att promenera. Jag var dock glad över att jag inte gick, det ösregnade när jag cyklade hem. Wille kom och spelade med Harald och sedan åkte vi till Helsingborg.

 
Vi besökte Ingmar och Elisabeth på Chantalle och hade några trevliga timmar tillsammans. Jag hade gjort några fastlagsbullar till oss så att vi inte får abstinens.


 
Vi är med i en förening som heter JRSK (jordenruntseglarklubben) med säte i Göteborg. Sedan vi kom hem från vår långsegling 2010 har vi inte varit på något arrangemang där, men innan dess var vi ofta uppe. Nu har en vän till oss, Per tagit initiativ till JRSK Syd som blir en grupp i gruppen och ikväll var det första träffen på Råå i hamnens klubbhus. Det var riktigt roligt och vi träffade några gamla seglarvänner och även nya såklart. Det kommer säkert bli jättebra och roligt framöver.

3 kommentarer: