Translate

söndag 29 januari 2017

Kalas och fotboll

Jag har fått i uppdrag via sonen Joel att försöka dokumentera Kullabygdens Damfotbolls cup i helgen. Jag sa ju ja såklart, tycker det är roligt och glömmer att jag får prestationsångest. Det var ett strålande vinterväder igår som gränsade till vårväder om det inte hade varit för kylan. När jag cyklade ut till Lerberget och sporthallen stannade jag vid havet en stund.




Allra först mötte jag barnbarnet Ebba med kompisar. Hon skadade sig i veckan under träning och får avstå från spel några veckor. Så tråkigt för henne eftersom hon precis fått ta plats i A-laget. Dessutom har hon testats och kommit in på Idrottsgymnasium i Helsingborg så hon måste ta hand om sig när det gäller skador.


Cupen kommer jag att lägga in i ett separat inlägg så att det kan länkas.
Jag fotograferade hejvilt, det är svårt eftersom alla rör sig så mycket och plötsligt märkte jag att det inte blev några foto. Panik!!! är bara förnamnet. Kameran sa att det inte gick att visa filerna, tur att jag iallafall tittade eftersom jag inte brukar göra det. Jag kastade mig på cykeln hem för att se i datorn och nej, minneskortet hade lagt av, detta har aldrig hänt mig. Sedan verkade det som att jag fick det att funka igen och med några extra mindre minneskort med mig cyklade jag ut igen. Sedan visade det sig att det ändå inte gick så jag missade några fler foto bl a gruppbilder. Kanske kommer jag ihåg att aldrig mer ta på mig sådant.

Det var dags för kalas, barnbarnsbarnen Alva och Alice hade sitt 4-årskalas och jag cyklade vidare till dom.



Mycket paket till töserna.



Kusin Wilmer hade målat en tavla till töserna som han var så stolt över, med all rätt.


Vi blev bjudna på så mycket gott, Biff Stroganoff med tillbehör.


Vi var många i deras lilla hus, Hannas föräldrar och bror med familj, Jonathans föräldrar och syster med familj också vi gamlingar. Dom ser fram emot att flytta till ett större hus nu. Nu spelar inte platsen så stor roll, vi har alltid trevligt och tycker det är så roligt att träffas.




En tårta till varje tös.



Och lite andra godsaker.




Mormor och Farmor.


Mamma och Pappa.




Kusin Elwin.


Kusin Evy med mamma Ellinor.



Fiskedamm med alla kusinerna.



Kusin Lowa. 
Jättetack för ett trevligt kalas!

Jag cyklade ut till Sporthallen igen och var med om finalerna för de äldre spelarna. Vid närmre halv elva var det slut och då hade ett av KDFF:s damlag vunnit (Ebbas lag). 

2 kommentarer:

  1. Heja dig vad du är duktig som ger dig på alla projekt! Tur att det redde sig med minneskortet också. Härligt kalas, dom är så fina tjejerna <3 Har dom hittat ett nytt större hus nu? Så kul att få hänga med på allt du gör! Inte lika händelserikt i min blogg är jag rädd... ;) Ha det gott min vän! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag vet inte om jag är duktig eller dumdristig, jag var helt slut igårkväll innan jag fixat alla bilder och fått gjort ett blogginlägg. Men, jag vet, jag hade tråkats ihjäl annars. Ja de flyttar till ett stort hus början på mars i Strandbaden, sådär en 4-5 km från stan, cykelavstånd för mig! Roligt för dom. Ja men din blogg är ju en renodlad scrapblogg och där händer det saker minsann! Ska titta in där nu, har missat de sista dagarna är jag rädd! Kram

      Radera