Translate

onsdag 10 maj 2017

Firandet fortsätter

Idag orkade jag ta mig samman och gick ner med skurspannen för att städa husbilen. Harald har lyckats få ordning på läckaget och det är torrt nu. Också blev han så fin och ren igen.  Redo nu för att ta en tur, men blir inte förrän på måndag, då har vi några dagar på oss.

Min syster Anita bjöd mig på lunch på Saluhallen som en födelsedagspresent. Det är så trevligt att äta där tycker jag. Och det var makalöst gott idag.


Det är så vacker miljö och så njutbart att sitta där. 


De har alltid ett fantastiskt salladsbord och idag tyckte jag det var extra gott.







Först åt vi en makalöst god soppa, Morots- och Ingefärssoppa med krutonger.


Mitt salladsfat.


Vi satt länge, njöt och pratade.


Lunchrätten var Kyckling från Gössarp med rostade rotfrukter och ramslöksås. Jag kan inte tillräckligt säga hur gott detta var.



Vi åt en liten efterrätt också, Fläderpannacotta med rabarbergelé och bär. Detta måsta jag bara göra någon gång, ska leta efter recept på denna raberbergelé, sååå gott.


Man kunde välja denna också, men den tog inte vi.


Tack för denna fina födelsedagslunch!


När jag kom hem hade Haralds moster Ami varit hos oss för att gratta mig. Så gulligt av henne.


Ikväll var jag på fotbollsmatch, KDFF spelade hemmamatch och det är så roligt att följa laget, jag har verkligen börjat gilla det. Vi hade stor familjerepresentation på plats i det iskall vädret. Alla vinterkläder på igen, jag hade till och med dubbla byxor och frös ändå. KDFF vann till slut med 2-0 så vi var nöjda och barnbarnet Ebba fick spela en stor del av matchen. Nu vann dom femte matchen i division 2, bra gjort.


Ebba har nr 41.





Nu får verkligen värmen komma snart.

4 kommentarer:

  1. Härligt härligt!! Så mysigt det verkar vara där vid Saluhallarna!! Och du är så fin !! Kram 💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja kommer du ner någon gång så blir det garanterat ett besök där, kram

      Radera
  2. Härligt med fotboll⚽️💛

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hoppas bara det blir lite varmare nästa gång! Kram

      Radera