Translate

torsdag 18 maj 2017

Inte riktigt min dag

Idag var det städdag hos dotter Mia och jag ville komma igång tidigt. Nu blev det inte så tidigt, det var så skönt med långfrukost. När jag skulle iväg kunde jag inte hitta mina nycklar! Jag letade och letade, sprang upp och ner mellan husbilen och lägenheten, försökte tänka när jag hade dom sist, men kunde inte komma på det. I min knippa finns även cykelnyckeln samt nyckel och bricka till Mia, det gjorde mig ännu nervösare. Jag känner mig totalt oduglig och fick ringa Mia. Till slut blev det så att jag fick ta bilen, köra till Kullagymnasiet och få Mias nycklar så att jag åtminstone kunde städa. Hanna hade sms:at och ville komma för att kolla sitt blodtryck i vår maskin så jag ville bli klar. Sedan dammsög jag upp en grej till deras TV som satte sig fast i dammsugarröret. Jag drog och drog och slet sönder kabeln och grejen satt kvar som helt stopp i röret. Vid det laget var jag totalt i upplösningstillstånd, slet av mig kläderna eftersom det var alldeles för varmt och hämtade alla köksredskap jag hittade för att försöka få ut den. Det gick inte och vad gör jag då? Ringer Harald och han rycker ut. Han fick ut den efter att ha tänkt bättre än jag haha. Men vad skulle göras det som gått sönder? Ingen av oss visste vad det egentligen var, kabeln gick upp till TV:n. Harald cyklade och hämtade lödkolv och krymptejp så får vi se om något inte fungerar eller om han lyckades.


Min hjälte i nöden.

Hanna kom och hon hade förhöjt blodtryck och efter en lunchfika fick hon gå ner till vårdcentralen för att kolla. För högt där också men hon skulle vänta en timme och ta det igen hos oss så då kom hela familjen upp.


Det blev glasskalas med medhavd glass. Harald blev också glad!



Hanna och Jonathan fick till slut åka in till sjukhuset, men efter koll och undersökning fick dom åka hem igen. Hanna hade havandeskapsförgiftning förra graviditeten och är uppmärksam denna gången.


Alva och Alice stannade hos oss och hade fullt upp med pysslande. Jag gjorde köttbullar till middag och sedan kom farmor Mia för att hämta sina nycklar. Töserna blev jätteglada och det blev läsning i soffan.


Nu tar vi det lugnt i soffan! Förresten så hittade jag mina nycklar, är Harald och jag försökte gå igenom när jag hade dom senast kom jag på badet i söndags! Dom låg i min badkappa och det var fullständigt borta ur mitt huvud. Det är mycket som är borta där!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Skönt, vi får väl se när Jonas kommer hem....

      Radera
  2. Hjälp vilket äventyr och HJÄLP vad jag känner igen mig!!! Och vad ska jag då skylla på, bara drygt 40!!!! Haha!!! Tycker du gör det så bra💚 KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja, ibland har det inte med ålder att göra, mer hur man liksom är, stress är också en bov i sammanhanget. Stress behöver ju inte vara att ha mycket att göra, mer andra saker som både du och jag har. Kram

      Radera