Translate

måndag 8 maj 2017

Måndag

En måndag efter en intensiv helg. Jag är väldigt glad över att jag inte jobbar. Helt slut är jag och satt i soffan och somnade på eftermiddagen. När jag röjt hemma och packat upp tog jag en kort promenad med min nya kamera. Jag har massor att lära mig och orkar inte riktigt. Men, några provfoto kommer.


Jag tycker om ljuset som blir i bilderna. Jag hade dock problem med att se vad jag fotade, solen sken och svårt att se i displayen. Kameran är liten och jag har svårt att hålla den också. För att inte tala om alla inställningarna som jag måste lära mig. Nu bara fotade jag.






Det var en svinkall vind idag och det var så skönt att istället gå upp i villakvarteren.


Gullvivorna blommar, det var nu vi skulle vara på Österlen.



Liljekonvaljen blommar snart, står i knop nu.

Hemma igen tog jag lite tid vid scrapbordet, men jag hade helt tappat all inspiration och det kändes inte alls roligt. Jag skulle egentligen städa husbilen, men inte ens det orkade jag.


När vi var i Blekinge med husbilen så tappade jag en bit av en tand. Det är så irriterande och jag kan ju inte ha det så, det var bara att ringa tandläkaren. Ikväll var jag där och blev 835 kronor fattigare, det är så dyrt med tandvård. 

Jag lagade middag, City Gross har bra pris på kycklingfärs denna veckan och jag har länge tänkt att prova det. Det är första gången och jag tror nästan det blir sista också. Jag gjorde en köttsås, det kanske finns bättre alternativ att göra.


Pasta Bolognese med färsk pasta, jag använde detta receptet.http://www.kronfagel.se/recept/pasta-bolognese Vi tyckte inte det var särskilt gott och fick mycket sås över. Jag får fundera på vad jag ska göra med det. Finns det någon läsare som brukar använda kycklingfärs?

2 kommentarer:

  1. Såå vackert!!! Fina bilder från din nya kamera!! Jaså liljekonvalj redan? Här kommer den först i början av juni. Hoppas du tagit igen dig bättre nu💚 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Fast liljekonvaljen är sen i år. Förr brukade dom blomma till mors dag, men har varit mycket tidigare i flera år. Jotack, jag har hämtat mig något haha. Kram

      Radera