Translate

fredag 19 september 2014

Avmastning

Det är inte varje år vi mastar av båt i sommarvärme, men så blev det idag. Lite tråkigt, men också skönt. Nu landar vi här hemma igen med kassar fulla av grejor som ska sorteras, att ha båt är ett evigt asande. Vi fick masta av tidigare än bestämt och jag hann inte ner och slapp åka upp i masten. Nu när jag äntligen börjat tycka att det är ok.



 
Nu är masten iallafall av och inlagd i mastskjulet och nu återstår en del arbete med att tömma och göra iordning allt i båten för upptag. En skön fika i hamnen cyklade jag ner med. Vi är så glada över att vara tillbaka i hamnen i Höganäs, det är bara så mysigt.


 
Dotter Mia dök upp efter jobb så fick jag också en AW för ovanlighetens skull. En härlig pratstund i solen med ett glas vin. Trevlig helg alla ni som är inne och kollar!

6 kommentarer:

  1. Det ser ut att ha varit en bra fredag med god avslutning. Ha nu en fortsatt skön helg. Nu kommer jag inte att kunna kolla bloggen här under min semester men återkommer när jag kommer hem. Njut nu utan mina kommentarer. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kommer att sakna dina kommentarer Ulla, hoppas du får en riktigt härlig semester.

      Radera