Translate

tisdag 30 september 2014

Bilder och annat

Varmt härligt och vindstilla väder idag i Skåneland.




 
Mina favoritmotiv, gammalt och slitet, visst är det vackert?





 
Fortfarande går det att hitta en blomma.

 
Restaurangbygget i hamnen fortskrider och nu har en del av väggarna kommit upp.

 
I höst och vinter tänker jag roa mig och kanske er läsare också med att presentera butiker i Höganäs som jag gillar och gärna handlar i, eller bara får inspiration av. Ingen särskild ordning utan slumpvis där mitt ärende går eller där jag passerar på mina promenader. Först ut är Fröhandeln där jag gärna köper blommor och små intredningssaker. En trevlig butik som dessutom är prisvärd.



 
Ett litet bak idag, det blev Brysselkex som är så gott och alldeles lagom till kaffet. Så fick jag också användning för min kakstämpel.


 
Dagen avslutades hos ett födelsedagsbarn, vännen Margareta fyllde år och vi hade en riktigt trevlig kväll med även Uffe och Britta. Vi blev serverade en italiensk meny, först en jättegod drink, Bruschetta med tomater, Pasta Carbonara och en valnötskaka med hallon. Så gott och mysigt såhär en tisdagkväll.


2 kommentarer: