Translate

torsdag 18 september 2014

Björnbär

Nu pratar jag inte bären alltså utan snåren. Satans skit är det, nu får det bli kemisk bekämpning! Innan slitet fick vi ett mysigt morgonbesök.

 
Hanna, Alva och Alice tittade in en stund, alltid roligt.
 
Jag cyklade till Sandflyget för att ta sista arbetspasset för hösten i deras trädgård. Jag vet inte riktigt om min kropp orkar med detta slit, fast problemet är att jag inte tar det lugnt och att jag bara hade en sekatör och måste böja mig hela tiden och sedan slita ut dessa långa björnbärssnår.

 
Först plockade jag upp två spannar fulla med fina äpplen.

 
Massor som jag fick lägga i högar, släpet var upptaget så det får Joel ta hand om.

 
Jag blev klar så långt förutom denna hörna som jag vägrar befatta mig med, helt full av björnbär igen på en jordhög som egentligen ska bort.

 
Hen skrämde mig rejält när jag skulle lägga in handskarna i växthuset.

 
Ikväll var jag på min andra träff i Fotoklubben, en teknikkväll där vi fick lära oss lite om bildbehandling. Det är roligt och intressant och så många vänliga männiksor i klubben.

2 kommentarer: