Translate

lördag 2 januari 2016

Sociala livet

Det sociala livet fortsätter och igårkväll träffade vi seglarvänner som bor i Stockholm. Lasse och Pilar träffade vi i Karibien och har lyckats hålla kontakten och det är så roligt. En bidragande orsak är att Lasses syster Lotta och hennes man Casi flyttade till Nyhamnsläge för några år sedan. Vi hade en trevlig kväll i deras hus med god mat och roliga samtal.


Toast med getost, gott.


Anka på franskt sätt.


Chokladmousse med hallongelé.


Lasse och Pilar.


Harald, Casi och Lotta

Inatt sov vi som stockar efter tre kvällar/nätter med mycket umgänge. Vi fick skärpa till oss och gå upp i hyfsad tid eftersom vi hade avtalat besök kl 10 idag av barnbarnet Ellinor med make Johan och lilla Evy, mitt nyaste barnbarnsbarn. Dom kom lite senare så Harald hann handla och jag hann städa och förbereda fikat som dom helst ville ha.



Lite julklappsutdelning innan Evy vaknade. Sedan var det full fokus på henne.





Evy kollar in juldekorationerna.


Här "snackar" hon med mig, ser ut som hon skriker, men icke, hon ljudar högt och tydligt med mig.

Jag startar rejält nu med scrapbookingen. En dubbellayout till ScrapMuch? och årets första skiss.




Jag använde vit CS och papper från Studio Callico. Jag lunchade ut några cirklar ur ett gammalt sjökort. Foto från vår hemsegling av vår båt från Grekland. Den här andra gången jag gör en dubbellayout var det riktigt kul så det kan nog bli fler gånger.

Ikväll har vi varit borta på middag igen, men det kommer imorgon.

15 kommentarer:

  1. Such a pretty page, great combination of elements! Thank you for joining us at ScrapMuch?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Laura and thanks for your sketches!

      Radera
  2. Ja ni har verkligen ett härligt och rikt socialt liv!!! Underbart!! Och det är så mysigt att se dig tillsammans med lilla Evy ♡ jag kan riktigt höra hur on pratar med dig där. Och du är så fin i den klänningen / tunikan. Ja du startar med bravur Christel!! Jag sa ju det att du gör dubbel layouter så bra!!! Den här är så läcker med två större foton och så snygga papper i härlig kombination. Du är så bra! Jag blir så glad att höra att du gillade skapandet och att du hänger med i den här utmaningen hos oss på ScrapMuch? (nu blev det väl rätt iallafall ;-) haha!! ) KRAM ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, du kan konsten att alltid göra mig glad. Tänk vad lite beröm kan göra underverk! Mer beröm i livet!!!! Stor kram till dig!

      Radera
  3. Åh vad söt ditt nya barnbarnsbarn är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är hon verkligen även om jag är lite partisk, men det känns som att gå tillbaka i tiden när Mia var liten. Kram

      Radera
  4. Fabulous page you created! Great take on the sketch and thank you for playing along with us over at Scrapmuch?!

    SvaraRadera
  5. Beautiful page! Great take on the sketch. Thank you for sharing with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  6. Love how you used the two larger photos....great idea. Love your paper choices and embellishing. Your lettering is fabulous! Thanks for playing along with ScrapMuch?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you, I will be so glad that you like it.

      Radera
  7. What a wonderful spread, Christel! I love the two big photos! Beautifully done! Thanks for joining us at ScrapMuch?! :o)

    SvaraRadera
  8. WoW!! Love that you used large photos for this sketch - way to ROCK it!!!
    Thank you for joining us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  9. I love your take on the sketch. Excellent job and a beautiful layout. Thank you for sharing with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera
  10. Oh how fun! Great layout. Thanks so much for playing along with us at ScrapMuch - DT Jen

    SvaraRadera