Translate

söndag 14 september 2014

40-årsfest

"Minstingen" har fyllt 40 år! Ofattbart och snart är det dags för en 50-åringen också. Jag är så glad för vår stora goa familj. Joel firade igår med en familjefest i ett fantastiskt väder och vi kunde vara ute hela kvällen.
 
Framsidan på vårt födelsedagskort.


 
Välkomstbordet var uppdukat på trädäcket.

 
Joel med sambo Petra

 
Jag stod för maten på kalaset, cateringuppdrag haha! Välkomsttilltugget innefattade ost och marmeladfyllda krutonger, det är så gott och rotsakschips, oliver och ostkuber. Cava serverades till.

 
Sittgruppen i trädgården.

 
Huvudrätten bestod av en köttgryta med gratinerat potatismos och gröna bönor, http://www.recept.nu/rikard___stockholm/soppor_och_grytor/kott/mustig_kottgryta_som_heter_duga/
Potatismosreceptet ändrade jag lite, gjorde moset själv och uteslöt persiljan för att barnen inte skulle börja sortera.
En riktigt god meny som var bra till många eftersom jag kunde göra allt i förväg och bara värma grytan och gratinera moset på festdagen.

 
Till efterrätt också tårtor som gick att förbereda och låg i frysen. Bara att ta fram och garnera.

 
Fina bord i växthuset och förtältet.




 
Barnbarnen (och barnbarnsbarnen) trivdes också denna härliga kväll.



 
Pojkarna fick fångas på språng. Amanda och Alex lyckades hålla sig borta från min kamera.

 
Jag beundrade deras nyinköp, fina lila skor.
 
 
Intressanta samtal.
 
En härligt rolig kväll med massor av skratt, politiska diskussioner och tom lite dans i växthuset. Tack för detta Joel och Petra och alla som förgyllde kvällen på olika sätt.

7 kommentarer:

  1. Ja, herregud, jag älskar hela min stora härliga familj!

    SvaraRadera
  2. Se både gott och härligt ut!

    SvaraRadera
  3. Kom att tänka på när Sven fyllde 40 år. Kommer du ihåg den festen Titte?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det var ingen familjefest! Den var i någon lokal i Nyhamnsläge tror jag! Lite skämsrosor på kinderna, jag vill minnas att jag sjöng uppe på scenen och jag kan verkligen inte sjunga.

      Radera
    2. Ja det var i Brunnbygården. Vi hade jättekul kommer jag ihåg och du behöver inte har skämsrosor för du och Bosse bjöd på trevlig sång till spelmännen. Vi fick väl alla lite mycket under hatten och Solveig var gramse på Bosse så hon gick ut i köket och började diska. Bara roliga minnen av denna fest. Sänder Solveig en tanke just nu, saknar fortfarande henne jättemycket även om det är 21 år sedan hon dog. Nej inget sentimentalt för det hade Solveig inte velat.

      Radera