Translate

fredag 26 september 2014

Middagar

En hel vecka har vi lyckats hålla  vår ambition att äta middag mitt på dagen. Det känns mycket bättre på många sätt. Idag var jag upptagen på förmiddagen och Harald stod för maten, han gjorde Sjömansbiff som var väldigt god, http://www.ica.se/recept/sjomansbiff-3755/

 
Våra vänner på S/Y Chantalle, Ingmar och Elisabeth har anlänt till vinterhamnen i Helsingborg! Glada för det åkte vi för att hälsa dom välkomna.


 
Café Chantalle har vinteröppnat! Det är inte några restriktioner, jag hann inte fotografera förrän tre redan var tagna.

 
Ikväll är det jubilerande fredagsmys i TV soffan med Idol fast utan chips och godis. Tidigt imorgon åker vi till Göteborg och för min del bokmässa.

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Hittade din trevliga blogg via Veckans skiss. Född och uppvuxen i Skåne, men numera boende i Norrland, förstår jag precis hur du tänker kring att äta middag mitt på dagen. Det är ju då den ska ätas! Det hör man ju på namnet... *S* och dessutom mår man så mycket bättre av det. Tycker jag iallafall.

    Läser och ser på dina fina bilder... och kommer säkert tillbaka! Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt, tack! Jag har tittat in till dig också och sett på dina fina kort.

    SvaraRadera