Translate

tisdag 11 november 2014

Höstvärme

Det är inte klokt vilken värme det är ute, jag klarar knappt av att promenera med jacka på. Det är ju såklart bidragande att vinden håller sig helt lugn. Iallafall så tog jag en promenad imorse som vanligt.




 
Jag gick inom Folkparken, det är alltid lite sorgligt på något sätt. Jag antar att det inte dröjer länge nu förrän allt är rivet. Det här är den gamla utescenen där jag sett många artister på 60-talet.

 
Allt har förfallit.

 
Idrottsplatsen bredvid kommer också att rivas och den nya ute på Sportcentrat har redan tagits i bruk.



 
Jag var kallad till mammografi i Helsingborg och Harald och jag åkte in tillsammans. Jag ringde faktiskt dit för jag tyckte att jag nyligen hade varit på mammografi och då på lasarettet. Jag tänkte att det kanske var två olika aktörer i detta. Det visade sig vara samma som nu flyttat till gamla Nicolaiskolan och det var 2 år sedan jag var senast! Hoppsan!

 
Efter att ha gjort några ärenden i butiker som inte finns i Höganäs (Kjell & Compani och Claes Ohlson) så gick jag vår gamla hemmagata här.

 
Fika i S/Y Chantalle och några roliga och trevliga timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar