Translate

söndag 23 november 2014

Julmarknad

Nu börjar alla julmarknader och idag valde jag Görslövs julmarknad. Jag är född i Ornakärr och Görslöv är byn bredvid så det är mina barndomstrakter. Där blev jag påkörd av en bil när jag var liten under någon slags auktion, jag blev inte direkt skadad men far hittade inte min ena toffel. Det tänkte jag på när jag gick den gamla byavägen. Men julmarknaden var väldigt trevligt, det är något visst med de där byarna där människor går samman och ordnar detta och just Görslövs har vuxit något enormt.
 
Min barndoms gårdar

 
I den gamla affären, Gottschalks Livs eller något är det numera konstutställning, http://www.vonwerder.com/


 
Jag älskar dessa tavlor av Larissa Stenlander, http://www.gallerisjohasten.net/konstnar.php?id=160, hade jag haft råd så........ för att inte tala om vilken 50-årspresent det varit.......


 
En fin julkrubba i trä.

 
Här var en annan slags samling.

 
Mycket gamla bilar på plats. Är det det bönderna har i sina lador nuförtiden?


 
Jag åkte till Görslöv med kusin Gun, hon bodde också i trakten som barn.





 
Från landsbygden hem till vännen Margareta i Viken. Glögg och tilltugg i kylan, passade bra.


 
Vi fick en jättegod middag, här chevrégömmor.

 
Älgfärsbiffar med svampsås och stompad potatis, mmmm.

 
Vi avslutade med en god Tiramisu. En trevlig kväll innan vi styrde hemåt vid midnatt.

 
Jag har gjort mitt första chokladkort till Margareta,  roligt att göra!

 
Alla (många) personer gör tatueringar men jag tänker att det är trevligare med ett halsband. Jag blev riktigt glad för det. Men, herregud vad min hud ser ut så här i närbild, gammelskinn!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag skulle ju följt med! Vill ha, vill ha den tavlan ... Förresten så är ditt gammelskinn så vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den passar dig, tänkte direkt på dig! Tack Mia, snäll du är.

      Radera