Translate

lördag 15 november 2014

Skön lördag

Och, surprice, jag har scrappat! En layout till Once Upon A Sketch, http://onceuponasketchblog.blogspot.se/2014/11/november-challenge-team-2.html Denna månaden är temat "jag blir inspirerad av........"

 
Jag blir inspirerad av naturen, när jag går på mina morgonpromenader är det så skönt, många tankar poppar upp hela tiden på vad jag ska göra och hur jag ska lösa det och det. Så det var ett lätt val att använda ett av mina många foto från dessa promenader och jag har skrivit lite om det instuckit under fotot. Bakgrundspapper från PapirDesign, mönsterpapper från Maja Design, olika dekorationer, färg och stämpling samt sömnad runt om med lite extra sytråd.
 
Idag har vi "jul i huset", Harald kom hem med vörtbröd och det är så gott med bara smör, vilken njutning. Julmusik på det, gamla amerikanska sånger från 60-talet nyinspelat av Weeping Willows och Magnus Carlsson, härligt.


 
Jag ägnar mig åt att gå igenom gamla foto från vår långsegling för att se om det finns fina användbara. Inte detta precis, men ändå kul, precis 6 år sedan på Teneriffa, Santa Cruz. Jag blir varse hur fint det var på vissa öar och ställen på Kanarieöarna, längtar nästan lite dit.

 
Jag testade en ny rätt idag till middag, jag tyckte det var gott, Harald tyckte sådär, men väldigt enkelt att göra.
 
Kyckling med honungsrostad sötpotatis och pumpafrön
600 g kycklinglårfilé
2 stora sötpotatisar, vi gillar inte det så jag tog vanlig potatis
2 msk olivolja
1 tsk flytande honung
1 tsk torkad timjan
1 tsk torkad rosmarin
flingsalt
nymalen svartpeppar
4 msk pumpafrön
150 g fetaost
Sätt ugnen på 225 grader. Skala och tärna potatisen och lägg tillsammans med kyckling i en ugnsform. Ringla över olivolja och honung, strö över de torkade örterna, salta och peppra och rör om väl med händerna. Låt formen stå i ugnen i 10 minuter. Tillsätt pumpafröna, vrid ner värmen till 175 grader och stek i 10 minuter till. Smula över fetaosten.

6 kommentarer:

  1. Mmmmn! What a yummy recipe! And the boat photo is FABULOUS! So, getting back to your LO.....I so agree - nature is always inspiring & this really shines in your page! Love the little elements you have used, & that bg pp is gorgeous:):) Thanks for sharing with us at OUAS this month - and if you haven’t already done so, you can link this to our Once Upon A…Sketch Facebook Page for a chance at our special FB prize!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bild av er på båten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en gammal fin bild från 2008 och jag påmindes om hur fint det var i Santa Cruz!

      Radera
  3. Lovely layout! The embellishments look fun! That little bike , so sweet! Thanks for playing with us at OUAS!

    SvaraRadera