Translate

tisdag 29 september 2015

Cykling och båtupptagning

Min syster Anita och jag cyklade ut tidigt idag, vi cyklade ut till vår barndomsby Ornakärr för att kolla lite gårdar. Det var kyligt på morgonen men solen började rätt snabbt värma gott.


Här hamnade vi lite galet, vägen tog liksom slut.


En liten smygtitt på vårt barndomshem och vägen utanför.





Här skall löken skördas.

Sedan cyklade vi vidare till Väsby där jag ville ta den där 2 km promenaden. Vi gick först på Väsby kyrkogård, där är så vackert.




Den vackra prästgården.



Väsby kyrka är bland den finaste jag vet, jag är döpt där.


Vi gick vidare till Alströmerbunken, här är någon slags minnesmärke över gruvdriften.

Detta tog oss faktiskt 2,5 timme, det blev en riktigt trevlig tur.

På eftermiddagen fick vi kärt besök av Hanna, Alva och Alice och det blev glass och bus.





Sedan blev det dags för oss att ta oss ner till hamnen och lyfta Aeolus upp på land. Lite sorgligt faktiskt, en sån go solig kväll, jag kan redan längta till våren och ny energi. Den energin tog ju snabbt slut denna seglingssommaren.


Hamnkapten hinner slänga i sig en kopp kaffe mellan lyften.





Ja, så stor hon på sin vinterplats och allt gick bra. Jag hann precis kolla in solnedgången innan jag kom hem igen.






Så vackert och stämningsfullt efter en härlig dag.





4 kommentarer:

  1. Vackra bilder från en vacker dag...fantastiskt väder vi har...Gunnel

    SvaraRadera
  2. Wow!!! Vilken solnedgång, otroligt vackert foto!!! Jaså nu får båten gå på vinter vila. Tycker det var alldeles nyss du skrev om när ni sjösatte henne, så snart är vi där igen. Tiden går så fort! Härlig motions runda ni fick, gick det bra med ditt knä? Hoppas! Ha det gott min vän! Kram Anna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag tycker detsamma, var blev den sommaren av? Men, hösten är välkommen, mysigt tycker jag! Det gick bra med knäet, långsamt blir det bättre. Kram

      Radera