Translate

onsdag 16 september 2015

Sakta

Allt går så sakta för mig nuförtiden, jag som alltid har varit snabb, det har jag skrivit tidigare känner jag nu. Dags att acceptera kanske och inrätta sig i äldreledet. Idag har jag städat hos Mia och det tar längre och längre tid. Å andra sidan är det ju tid jag har så jag försöker gilla det hela.  Iallafall blev det en liten stund över till scrapbordet och jag gjorde en layout till Stuck?! och deras andra skiss denna månaden.


Laura gör alltid så fina och roliga skisser så det är en fröjd att utgå ifrån.


Vit CS med mist och tryck med cirkelstämplarna, mönsterpapper från Heidi Swap, textdekorationerna från Kaiser Kraft och lite annat blandat. Fotot på barnbarnet Ellinor och Jonathans fru Hanna är några år gammalt, minst 5 år. 

Idag kom Kullaliv i brevlådan, det är ett fint magasin som kommer ut 4 ggr per år och det är alltid massor att läsa om all kreativitet och entreprenörskap i Kullabygden. I detta numret fick Höganäs Fotoklubb visa sommarbilder och jag fick med en bild. Så roligt tycker jag.



Mitt foto är på barnbarnet Charlie när han far ner på en av flera rutchkanor på badet.

16 kommentarer:

  1. Jag såg bilden...är glad för din skull...och lite stolt eller vad det nu var jag kände:) :)
    kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunnel, jag är lite nyfiken på din kryssning, tittar upp någon dag! Kram

      Radera
  2. Jättefin tolkning! Fina färger o vilken otroligt snygg grön färg på misten du har hittat.
    Kul att du fick med din fina bild i tidningen! Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åsa och grattis till din gästdt hos Stuck?! Jag blandar olika mister, tycker det ibland är svårt att hitta nyans som jag vill. Jag har svårt med den gula, min är nästan helt utan pigment, finns nog bättre sort. Kram

      Radera
  3. JA!!! Det är ju det jag SÄGER!!! DU ÄR BÄST!!! Du tar såååå snygga , härliga , roliga ja, BRA foton hela tiden!! GRATTIS <3 Jag blir också stolt liksom :) Och så har du gjort en fin-fin LO även idag!! Så mysigt med färg/mist trycket på bakgrunden och dom cirklarna är ju snygga :) Härliga detaljer att upptäcka, och ett så glatt och varmt foto. det här blir gott att sova på :) Tack!! Och du!! njut av att ta det lugnt, du hinner med MYCKET mer än dom allra flesta ändå :)
    Kram och god natt min vän!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, du får mig alltid att skratta! Dom där cirklarna är fina, jag har ju fått dom av dig! När jag såg din fina LO om din pappas blomma så tänkte jag att jag måste använda dom igen. Tack för den inspirationen! Kram

      Radera
  4. Jättekul med bilden. Grattis! Din LO var också fin. Kram Gun

    SvaraRadera
  5. Än en gång Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla och för hälsningen på fb också! Kram

      Radera
  6. Hej! Ja jag efterlyste just den bilden på fb. Jättefin är den ju! Verkar som om du är lite friskare nu i knät, men ta det försiktigt! Du behöver inte hela tiden vara på språng - det finns saker att ägna sig åt i närheten också....
    Ha det bra, hoppas ni inte blåser bort nu när hösten kommer! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag såg det på fb, synd om er som inte får det fina magasinet, men ni har kanske ett eget där i trakten. Jo, jag är bättre i knäet, men det behövs inte mycket för att det plötsligt är sämre igen. Ha det bra själv, kram

      Radera
  7. Beautiful layout. Love your background work of paint and circle! Fabulous layering too! Thanks for playing along with Stuck?!

    SvaraRadera
  8. Fantastic take on the sketch, love the stamping and subtle background. Thanks for playing along with Stuck?!

    SvaraRadera
  9. Awesome take on the sketch! Love all those greens tones! Beautiful embellishments! Tanks for joining us at Stuck?! Sketches

    SvaraRadera
  10. Such a pretty page, great combination of elements and background work. Thank you for joining us at Stuck?! Sketches!

    SvaraRadera