Translate

onsdag 9 september 2015

Tillbaka på banan

Ja så känns det, idag åkte promenadskorna på, det var riktigt längesedan och jag börjar känna att jag kan återgå till gamla rutiner igen. Jag njöt något oerhört av min promenad idag och fotograferandet kändes plötsligt roligt igen. Jag gick 3 km vilket inte ens är hälften av vad jag gjort tidigare och det går mycket långsammare, men jag är nöjd.


Jättefint väder och ett fantastiskt ljus.








Lite suddig blev denna, för börja öva på att fota med mitt makroobjektiv, snart ska vi ha teknikkväll i Fotoklubben.



När jag kom hem hade jag fått post från min fina scrapvän Anna som så flitigt kommenterar mina inlägg.  Jag är så glad över att jag fått bli hennes vän, denna fantastiskt gulliga människa.


Vi har upptäckt att vi tycker så mycket lika och är båda förtjusta i grönt. Detta fina kortet fick jag med blomstercheck. Tack, tack!


Idag fixade jag lite i köket, det känns också längesedan jag gjorde det och allt blev inte riktigt som jag tänkt.


Den vanliga muslin gick ju bra, inget konstigt.


Jag skulle göra lite tilltugg till kvällen och kokte rödbetor som jag lade getost, lite honung på och gratinerade i ugnen, ingen riktigt god idé, osten smälte ner för mycket, men var gott ändå. Hackade valnötter strödde jag över efter gratineringen.


Jag bakade fröknäckebröd, det skulle vara rismjöl, men jag hade bara maizena som är majsmjöl, en inte riktigt så det blev lite konstigt, men helt ok ändå att äta. http://www.recept.nu/froknacke Till detta mixade jag fetaost med yoghurt och kryddor.


Vi skulle gå på Quiz ikväll och två av tre bord samlades hemma hos oss. Harald är sjuk, blev dålig igår och har legat sedan dess i feber, huvudvärk och magont. Idag insåg han att han inte skulle kunna gå med och syster Anita tog hans plats. Vi öppnade en flaska mousserande vin för att fira kusin Gun. Hon blev friskförklarad från sin cancer i måndags efter två operationer och många cellgiftsbehandlingar. Det är så roligt och vi är alla så glada.


Vi gick vidare till Glöd och hade en trevlig kväll. Svåra frågor, men det är roligt och blir en del skratt.   Mitt bord hade 6 av 20 rätt, inte så lysande precis.


Vårt kompisbord hade också 6 rätt så vi var inte sämst iallafall.



Veteranerna svärsonen Jonas med bror Niklas också Mia och Camilla hade 11 rätt, hhmmmm.

Lite tid för scrap blev det också, jag slutförde en layout som var påbörjad. Det är denna veckans skiss hos Let´s Get Sketchy.



Jag använde näst sista vita CS med mist, lite olika mönsterpapper, ibland blir det så att jag bara blandar olika fabrikat som jag tycker passar ihop. Fotot är på barnbarnet Ebba från i sommar.

20 kommentarer:

  1. Some stunning photos!! And I love your layout and that cool card!! Thanks for joining us at LGS :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! That cool card is from my friend Anna, she is marvelous !

      Radera
  2. Great take on the sketch thanks so much for joining us at LGS!

    SvaraRadera
  3. WOW!! 3km!! det är inte en kort promenad bara så du vet!!! HEJA!!!! :) Men skynda långsamt nu då, försök iallafall haha :) Super härlig tolkning av skissen, den blir nog en veckans favorit igen. Såg ju att du kammat hem den titeln TVÅ gånger (minst) nu nyligen, YAY!! Du är så bra. Vad roligt att du gillade kortet, då blir jag glad. Hoppas Harald mår bättre... inte kul att vara sjuk ju. Ja nog börjar du bli dig lik allt, en massa gott på gång i köket :) Härligt! Var rädd om dig nu! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skynda långsamt gick inte så bra haha! Tack för all uppmuntran snälla du. Kram!

      Radera
  4. Great photo, gorgeous layout! Thanks for playing along with us at LGS.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Farligt att vara på banan, man kan halka och med tanke på ditt knä vore det inte bra. :-)

    SvaraRadera
  6. Love your take on the sketch and beautiful colours you chose to use. Your photo made me smile and I love photos that do that. Thanks for joining in at Let's Get Sketchy.

    SvaraRadera
  7. Great page!!!! Love the background & colors!!!! Thank you for joining us @LGS!

    SvaraRadera
  8. Love your photo and colours! Thank you for joining us at LGS !

    SvaraRadera
  9. Beautiful page ! Thank you so much for joining us at Let’s Get Sketchy

    SvaraRadera
  10. Great pictures. Awesome page. Thanks for joining us at LGS.

    SvaraRadera
  11. Fantastic layout! a fun page and gorgeous background work. Thanks for joining us at LGS

    SvaraRadera
  12. Wonderful page, love the colors of your mixed media background...Thanks for joining us at LGS!!

    SvaraRadera
  13. This is yum! Love your colors & pic. Beautiful ink work on your background:) Thanks for sharing it with us @LGS!

    SvaraRadera
  14. Awesome page, love the colors and background! Thanks for joining us at LGS :)

    SvaraRadera
  15. great take on the sketch, thanks so much for joining us at LGS!

    SvaraRadera
  16. beautiful!! love the colors and background!
    Thanks for playing along at LGS

    SvaraRadera