Translate

fredag 18 september 2015

Fredag igen

Fredag var det ju nyss, det tycker jag iallafall nu som pensionär. Det var inte riktigt så när jag jobbade, kanske för att fredagen var viktigare då än nu. Fast visst är det härligt med fredag, eller hur?
En cykeltur, får fortfarande vänta med promenaderna, idag är det en dålig knädag.


Höstkänsla och blåsigt, men varmt och skönt idag.







Ett ordentligt högvatten.


Jag avslutade i hamnen och idag har vi kört hem det absolut sista från båten. Hallen full av påsar igen! Nu ska vi bara få ner genuan, men det blåste för mycket.

En layout har jag gjort till ScrapMuch? nyaste skiss. Där är nu scrapvännen Anna designer och det är så roligt, då måste jag ju tolka! Skissen är denna.



Den här gillade jag att göra, vit CS med rosa mist och lite gröna stänk (syns inte så bra i fotot). Papper från Studio Callico och symaskinsöm i cirkeln och lite till. Foto på barnbarnet Ellinor när hon gifte sig med sin Johan på midsommarafton 2014. Nu anländer en baby vilken dag som helst, spännande.





13 kommentarer:

  1. Spänd väntan! Jättefin scrap

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den väntan tog snabbt slut, säkert för att jag tänkte på dom hela dagen igår när jag gjorde layouten! Grattis mormor!

      Radera
  2. Tråkigt att det är en dålig knädag idag :( Bättre imorgon hoppas vi!! MEN dessdå bättre är det med scrappandet!! Kära söta vilken snygg tolkning du gjort, magisk!! Så läckert det blev med dom pappren ihop och symaskinsömen, GILLAR!! och dom guld bokstäverna.... aahhh!!! Och vad otroligt spännande med en bäbis på gång!!! Det är alltid så speciellt... tack för härlig inspiration och för att du så glatt delar med dig hos oss på ScrapMuch? Kramar Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, äntligen kan jag säga att jag själv är nöjd med den, känns bra! Jaa, en liten flicka föddes igårkväll, jag tror att jag hjälpte till haha! Kram

      Radera
    2. ÅÅÅHHH!!! Grattis till gammel mormor och hälsa och gratta mormor Marie och dom lyckliga föräldrarna <3

      Radera
  3. Glömde misten.. sååå läcker färg!! Satt som en smäck!! :) KRAM igen Anna :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till ännu ett litet underverk!

    SvaraRadera
  5. You have created a beautiful wedding layout. Love the background work and your paper choices are just perfect! Thanks for playing along with ScrapMuch?!

    SvaraRadera
  6. Beautiful page, love the pops of gold! Thank you for sharing with us at ScrapMuch?!

    SvaraRadera
  7. Absolutely stunning!! I love the gold accents!! Thanks for playing along with us at ScrapMuch?

    SvaraRadera