Translate

torsdag 3 september 2015

Hösten

Hösten är kommen, iallafall den första höstmånaden men här i Skåne är det rena sommarvärmen. Det är jätteskönt, men liksom inte lika roligt som i början av sommaren. Dags alltså för en ny header här ovan.
Jag cyklade på en inköpsrunda och passade på att titta på det nya lilla djuret i familjen. Han heter Sixten och är sonen Joel med familjs nya tillskott. Han är bara så söt, en kattälskare som jag bara smälter.



Jag fick också se Höganäsbolagets sista skorsten (tror jag) börja rivas. En tidsepok som går i graven.


Harald gjorde middag idag, Chili con Carne. Traditionellt recept, men han tillsatte sambal oelek och det gjorde verkligen susen, jättegott blev det.


På kvällen var det dags för Höganäs Fotoklubbs första medlemsmöte efter sommaren och det var så trevligt. Roligt att träffa alla igen.


Det var bl a redovisning av senaste månadstävlingen med tema Landskap. Jag placerade mig inte alls denna gången medan Connie nedan sopade banan, även Colinette bredvid placerade sig bra, grattis till dom och flera andra.


Idag gjorde jag en layout till My Creative Sketches augustitävling. De har ett lite annorlunda upplägg från den 15 till den 15 i månaden.


Jag vände på skissen och följde den sedan ganska slaviskt.


En svart CS för att följa upp Alice klänning och jag stämplade vit acrylfärg med en glasspinne. Mönsterpapper från Studio Callico och Bella och rundlarna tryckte jag ut från papper från America Kraft. Texterna är från Kaiser Kraft. Foto på barnbarnsbarnet Alice. 

7 kommentarer:

  1. Åh!! vilken fröjd att äta frukost till dina inlägg på bloggen!! Vilken layout du gjort, helt underbar med alla färger och former mot den svarta bakgr. Och det blev jättebra med din twist av skissen, superläckert helt enkelt!! Om jag hade fått vara med och bestämma i fotoklubben hade du sopat banan också!!! Du har sååå fiiina och läckra foton hela tiden, som det vid hamnen här om dagen då allt var lugn och stilla, magisk bild... det glömde jag säga då... Förstår att dom tittar på annat än jag gör men för mig är du proffs!! :) Tack för en mysig stund!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du är alldeles för snäll mot mig, men du skulle se så fina foto en del tar, dom är magiska, men jag suger åt mig din kritik och det gör ju att det är roligt att fortsätta ta foto. Stor kram till dig!

      Radera
  2. Alice gillar gult! Jättefin scrap!

    SvaraRadera
  3. Hej...nu är jag hemma igen...och behöver några dagar för att vila ut efter min kryssning..hahaha.....
    Och det är Höganäsbolagets vattentorn som rivs....bara som information...

    SvaraRadera
  4. You made a beautiful page using the sketch.Thank you for playing along with us at My Creative Sketches!!

    SvaraRadera
  5. I love the use of the sketch! Fabulous!
    Thanks for playing along with My Creative Scrapbook!

    SvaraRadera