Translate

fredag 29 september 2017

Andra dagen på Bokmässan

Jag skulle njuta av hotellfrukost hade jag tänkt, men det blev stressigt det också. Mia och Marie gick iväg tidigt, jag hann inte riktigt med och sedan blev det svårt att hitta. Ett jättevåningsplan med frukostservering och med frukostmat överallt. Jag hittade till slut, fick tag i mat och skulle samtidigt välja bland seminarieprogrammen, ingen njutning blev det.





Fina blomsterarrangeman vid alla frukostbufféerna.


Jag fick iallafall mat i magen och sedan började hetsen att hinna med så mycket som möjligt. Höga ljudvolymer och massor av folk och ett evigt springande mellan olika platser och våningsplan. Det låter jobbigt, men det är samtidigt så roligt. Jag köpte några böcker också och fortsatte titta runt.




Ett kort, men väldigt intressant föreläsning om ADHD. Jag har ju diagnosen i min familj bland flera familjemedlemmar och numera kan de säga att det finns i en gen och han förklarade hur det fungerar, handlar om dopaminet. Jag skulle vilja ha boken, men orkade inte leta efter den där. 



Jag var på ett seminarie med PC Jersild som jag läst mycket av förr i tiden. Nu är även han till åldern kommen och har nu gett ut en bok om ett framtida äldreboende. Det var riktigt roligt att höra om och säkert ännu roligare att läsa hans bok.


Jag lyssnade på en trio som pratade kring Bokmässan, Dagens spaning, en av dom Loa Falkman som jag alltid har gillat och även här var han så rolig. Hela pratet också intressant.



Jag hade sett ut ett seminarie kl 14 och bestämde mig för att det fick bli det sista, jag orkade helt enkelt inte längre. Det seminariet var en bra avslutning, mycket intressant om ett så intressant ämna, Populism och varför det har blivit så aktuellt. Olle Westberg har precis kommit ut med en bok i ämnet och Åsa Lindeborg och Göran Greider skriver en nu som ska komma ut i januari.



Jag åkte upp till hotellrummet och hämtade mina saker. Marie kommer att skicka med alla mina köpta böcker hem med sin make som kommer med bil imorgon. Så tacksam för det, dom väger ton alltså. Jag träffade Mia och Marie och lämnade över korten och sa hejdå, tack, tack, tack för att ni lät en gammal människa hänga med haha!


Buss tillbaka till Kungälv och jag kom dit före Harald som kom några minuter senare. Nu har vi en hellugn kväll med Idol på TV.




2 kommentarer:

  1. Jag är så glad att du var med och fick njuta av all klokskap, kram💛

    SvaraRadera
  2. Myyys!! Även om det blev lite stress också . En dessdå lugnare kväll nu då. Kram 💚💚💚

    SvaraRadera