Translate

måndag 18 september 2017

Sommarväder och bad

Jag är mycket bättre med förkylningen, men nu ligger Harald i sängen! Det är liksom lite skillnad på förkylning och förkylning haha! Nej, ärligt talat så är han riktigt dålig och jag blir orolig med tanke på hans blodvärden.
Jag hoppade över Friskis och startade dagen med en promenad, ett helt underbart väder när väl morgonkylan lämnat och jag blev genomsvettig. Idag var jag lite sugen på att fotografera, visserligen med blandat resultat, men lite bilder blev det.


Så sorgligt att se barnens rutchkana forslas iväg för vinterförvaring.


Snart ryker väl även flotten.



Hamnplanen är redo för alla båtar som ska tagas upp.


Det var mycket sjöfågel idag och ingen vind alls.








Jag kämpade med makroobjektivet, men fick inte riktigt rätt på skärpan idag.







Jag gick tillbaka samma väg idag, ville inte lämna havet.


Molnen tornade upp sig lite, men höll sig ändå i kanterna hela dagen.


Finns det någon fågelkunnig som kan tala om för mig vad det är för fågel, liknar inte de övriga ålakråkorna.

Svettig blev jag som sagt och gick hem för att byta om och tog cykeln ner till badet igen.


Det fick bli ett bad och det var så härligt, alldeles skönt att omslutas av det lite kalla vattnet. 15,7 grader varmt i vattnet. Dessa dagar måste tas tillvara, eller iallafall försöka.


Under eftermiddagen städade jag i Bosse husbil, har inte gjort det eftersom jag surat, men nu kändes det bra att göra det. Om vi möjligtvis kommer iväg så småningom så packar jag ner igen. Då är det bara att börja om från början igen.

4 kommentarer:

  1. Hej! Jättefina bilder! Fågeln är en häger vad jag kan se. Vi har många i närheten av stranden. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja men då är det det jag trodde, men fick för mig att de inte finns vid havet. Tänker på när du hade cyklat till jobbet i Höganäs från Gunnestorp och berättade att du sett en häger, alla skrattade! Kram

      Radera
  2. Åhhh!!! Sååååå!! Fiiiina !!! Bilder!!! Och du är så modig som vågar bada NU!! Fy då vad trist att Harald är sjuk nu! Många varma kramar, tankar och böner sänt till er båda!!! 💚💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, haha inte modigt, jag älskar det! Kram

      Radera