Translate

tisdag 12 september 2017

Tisdag är det väl?

Tvätt och städning hos KDFF. Det märks att det är tråkigt väder för det var såå skitigt idag. Jag handlade först och det blev ett kånkande. Jag fick kallsvettsanfall och kände mig svimfärdig med jämna mellanrum. Alltså jag ringde vårdcentralen och fick komma dit nästan genast. Dom har nog sällan haft en sån frisk patient, EKG bra, blodtrycket lite väl lågt och det är ju bra, ok, lite lågt HB, ska få mer resultat imorgon på prover. Haha, jag ska nog bara få in i huvudet att jag inte är 40 år längre.
Då känns det värre med Harald, först ringde hans läkare på hudkliniken och pratade med honom. Dom är bekymrade över hans blodvärde. Trombocyterna har sjunkit ännu mer sedan förra proverna och det är absolut inte bra. Nu ska han till Hematologen igen för utredning. Senare ringde läkaren därifrån och han ska dit imorgon både på morgonen och på eftermiddagen. Nya blodprov och nytt benmärgsprov, inte så kul. Vi är också bekymrade, fattar inte vad det är.

Hua, vilken dag, inga foto, men avslutar med mitt lilla fina fat som vännen Ingrid har gjort.



7 kommentarer:

  1. Låter inte som en rolig dag 😔 ge Harald en styrkekram från oss. Måste kännas jobbigt! Skönt att dina prover var bra! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte så kul med Harald, det blir en massa skrämskott hela tiden, hoppas anledningen hittas denna gången. Snart dags för er att återvända till båten? Kram

      Radera
    2. Vi planerar att komma iväg på söndag. Ska bli skönt med lite sommar igen ☉

      Radera
    3. Lycka till med allt! Kram till er båda!

      Radera
  2. Kram till er båda...hoppas ni snart får veta vad det beror på..väntan är jobbig. Gunnel

    SvaraRadera
  3. Stoooor Bamsekram till er båda!!! Många tankar och böner!! Och ja du är inte 40 längre!! Men alldeles bra som du är, måste bara vara lite snäll med dig själv!! Kram ♥️♥️♥️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, känner den där bamsekramen! Kram

      Radera