Translate

söndag 25 mars 2018

Alicante

Igår stod vi kvar på ställplatsen i Cartagena och ingenting hände egentligen. Vi tog det lugnt efter fiestadagen och hade det skönt. Idag körde vi vidare norrut till en ställplats i Alicante, Area autocaravanas Playa de San Juan. Vi startade med att köra runt på olika mackar för att fråga om gasol, vi börjar bli smått oroliga över att vår gasol inte ska räcka och vi har inte spanska flaskor. Vi lyckades inte heller hitta någon mack som kan fylla så vi får avvakta med det. Det var en bra och behaglig väg att köra idag och vi hittade också till ställplatsen. Sedan blev det värre när det var en stor automat som skulle fyllas i och betalas för att bommen skulle gå upp. Solen sken och det var svårt att se, men vi fick hjälp till slut av en annan svensk. En fin ställplats lite annorlunda inne i stan och med helt annan utsikt.



Precis nedanför oss ligger strandpromenaden vid Playa de San Juan och vi tog en promenad. Då hade solen gått i moln och då blir det kallt.







Regnet kom, men då var vi tillbaka i Boris.



Jag plockade fram mina scrapsaker och gjorde en sida i min Travelors Notebook. Jag använde mig av   förra söndagens skiss hos Citrus Twist Kits. 


Jag börjar tappa stinget lite  när det gäller matlagningen, ska försöka komma igen. Idag blev det Chili con Carne på en färsröra som jag hade i frysskåpet. Eftersom vår kyl klabbar så vågade jag inte låta den ligga längre.


Vi hade vår vanliga kvällssittning med vännerna med lite mysigt snack innan läggdags och med god dricka, ikväll blev det Irish Coffie.



Idag fyller två av våra barnbarn år och igår hade Sanna 18-årsfest. Då känns det i hjärtat att inte vara hemma, jag saknar så alla därhemma. Någon gång ska jag lära mig att jag trivs bäst hemma! Men, så drar det där äventyret i mig och ställer till det.

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra foton !! Dom små husen på stranden😍 Förstår att det känner på ibland att inte kunna vara med på allt♥️ Snart är ni hemma igen och då längtar du snart iväg igen 😄 Ha en fin dag!! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja vi gillar lika där, (som vanligt haha), jag är så förtjust i de är små husen. Ja så är det ju, jag måste jobba på det där att vara nöjd där jag är! Kram

      Radera