Translate

måndag 5 mars 2018

Almerimar

Idag har vi stått kvar i Almerimar, det har ösregnat mest hela dagen. Solen tittade fram under eftermiddagen och samtidigt tog vinden i igen så det var omöjligt att vara ute. Vi får helt enkelt vänta ut vädret, inte mycket annat att göra. Jag plockade fram mina scrapsaker och skulle börja med att skriva ut några foton. Jag hade köpt en ny fotoskrivare som kunde skriva ut i två format, vykorts- och visitkortsformat. Det tog tid att fatta hur det skulle gå till och när vi väl gjorde det och jag behövde skriva ut små foton så förstod vi att det räckte inte med andra papper utan det behövdes en annan papperskasett. Så jäkla irriterande.


Det tog lite tid att klura ut hur det skulle gå till med skrivaren.


Utsikten i regnet.

Vi tog en promenad för att handla lite mat och samtidigt letade vi efter vännen Raymonds båt för att kolla att hon klarar sig bra. Vi gick och gick i ösregnet och letade efter Greta Garbo och till slut när vi egentligen gett upp hittade vi henne. Allt såg bra ut.



Lite översvämningar är vi ju vana vid.....



Jag påbörjade Travelors Notebook som jag förberett hemma och utgick ifrån Citrus Twist Kits utmaningar, 3-to-Inspire och Sunday Sketch. Detta är helt nytt för mig och det gick inte så bra. Egentligen hade jag svårast att fotografera det, det får bli bättre nästa gång. Jag hade iallafall en jätteskön eftermiddag, det är så avkopplande och skönt, jag glömde helt av att det var dåligt väder haha! 





Jag tog en paus och försökte sätta mig utanför bilen på muren med en kopp kaffe men höll på att blåsa bort och det var inte skönt.



Jag gjorde middag, idag blev det färsk Kycklingfilé med örtkryddor, potatis och sallad.


Ikväll har vi varit över hos grannarna, våra vänner Ulla och Bernt och haft trevligt. Nu ska vi skiljas ett tag, de ska gå vidare till Almunecar där de bott i flera år under några vintermånader. Vi kommer kanske efter senare, iallafall ska vi stråla samman igen framöver.


Ostbågens dag har jag förstått så det passar ju bra. Oskärpa på bilderna, skulle använt blixten, men det får duga ändå.


1 kommentar:

  1. Underbart Christel!! Toppenbra!! Du kan allt!! Typiskt med kassetten bara😕 Fota som vanligt rakt ovanifrån bara, blir jättebra!! Kram💚💚💚

    SvaraRadera