Translate

måndag 12 mars 2018

Balerma

Solen lyste idag när vi vaknade, du milde tid, vad härligt! Vi försökte komma iväg tidigt, men det är precis som om rytmen liksom har blivit långsammare och klockan blev ändå halv tio innan vi körde ut från campingen i Marbella. Vi hade en ställplats lite söder om Almeria i sikte och det vara bara att köra på.



Då var vi tillbaka i plastodlingarnas rike.

23,5 mil tillbaka kändes det som, lite blandade känslor när vi egentligen tänkt annat och samtidigt en undran om vi nu gör rätt. Koordinaterna till ställplatsen slutade i en stor parkering med skyltar camping förbjuden, något var fel. Vi bestämde om till en camping som vi fått tips om av vännerna Rolf och Lisbeth, Mar Azur i Balerma. Det låg bara 8 km tillbaka och när vi körde fanns det plötsligt en stor ställplats, vi tyckte att det såg väldigt blåsigt ut så vi körde ändå vidare till campingen. En väldigt fin camping kom vi till, välordnat och alla bilarna har liksom ett eget litet bås att stå i. Vi tog genast ut stolar och bord för lunchfika i solen. Även om det blåste väldigt mycket var det så skönt. 


Camping Mar Azur kanske inte ser så rolig ut på håll, men väldigt fin när man kommer in.



Jag tog en promenad ner till havet, du milde vad havet dundrade in på en skräpig strand. Badkläderna får fortfarande ligga kvar i påsen i bilen och jag undrar faktiskt vad våra snorkelutrustningar skall användas till. Snacka om att ha helt fel förväntningar!


Fina rabatter med blommor på campingen.


Hahaha!




Varken stranden eller havet lockar till bad. Att gå ner till Kvickbadet i Höganäs känns som en stor lyx.





Här pratar vi vågor......



Middagen idag blev ytterligare en katastrof, vi hade köpt en korv som såg lite ut som chorizo eller liknande och när jag skar upp den förstod jag att det nog var någon sorts blodkorv som ju är en specialitet i Spanien. Vi tycker det är gott så det gjorde ju inget. Jag gjorde potatismos därtill och när vi skulle äta så var korven inte god, smaken var väl ok efter ett tag men konsistensen…….hua. Jag har glömt ta med lingon, jag som alltid äter lingon till potatismos, vad jag saknar det. 


Nu är vi på camping och då kan man diska i deras servicehus, så skönt att ta disken i en spann och gå hit. Väldigt välordnat och fräscht här.

Senare tog vi kaffet hos vännerna i deras bil och som vanligt kan vi sitta och prata om allt möjligt väldigt länge.

4 kommentarer:

  1. Fina bilder som vanligt särskilt haha-bilden! Härligt se er sitta ute och le, det tyder på att ni har det bra trots allt som händer och sker för er. Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, haha! Jodå, det går ingen nöd på oss!!! Kram

      Radera
  2. Ohh!! Sooolen!! Härligt☀️☀️☀️ På med solkrämen nu då igen, hööög faktor!! (Hjälp vad morsig jag blev ) Ha det så gott!! Hälsa!! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack, det är knappt lönt med solkräm! Kram

      Radera