Translate

fredag 9 mars 2018

Renja och Frigiliana


Vi åkte tillbaka till Nerja, vi visste nu att det finns en parkering och det var så roligt att se den lilla stan. Dessutom läste vi att det finns en stor matbutik precis i anslutning till parkeringen och vi behövde handla.


Parkeringen var inte sådär jättelockande att övernatta på, men för att se stan var det bra.






Ute på den stora balkongen, så väldans fint.




Musik var det också där.


I mataffären finns det godsaker för både mig och Harald. Tyvärr blir det ingen fisk, jag kan inte laga två rätter i husbilen.


 När vi var klara där åkte vi till en av de små vita byarna som finns uppe i bergen, Frigiliana, som vi fått tips om. Det blev inte så lätt att köra där, smala vägar och inte en parkeringsplats i sikte. Det går inte att vända utan det är bara att köra till en rondell för att komma tillbaka igen. Vi gav upp, men på tillbakavägen ganska långt ner hittade vi en ledig parkering längs vägen. Vi stod utanför den streckade linjen och jag blev orolig. Jag har lite respekt för den spanska polisen!!! Vi tog en snabb promenad i den fina byn, vi hade inte ro att utforska den närmare. Dessa byar ligger så fint bland bergen här, väldigt turistiskt, men vi är ju turister själva!




 

Besök





Vi körde tillbaka till samma ställplats som igår i Torrox Costa. Vädret var strålande fint, den varmaste dagen hittills och då är det synd att bara köra. Vi satt i solen och njöt resten av dagen och hade det jätteskönt. Till kvällen kom regnet och jag gjorde middag, en Tacogratäng i Omniaformen, jättegott!



Fredag, dagarna går jättefort och jag får önska er alla en skön helg!

1 kommentar:

  1. Alldeles alldeles alldeles underbart!! Vackert och bara ljuvligt!! Tack!! Kram♥️

    SvaraRadera