Translate

tisdag 10 april 2018

Keukenhof och Nordwiijk

Igår körde vi till Keukenhof som är det stora årliga blomsterstället i Holland. Det kändes som att alla vallfärdar dit, en enorm parkeringsplats som fylldes på i rasande fart. Vi parkerade också och gav oss in. När vi kommit in och jag börjat fotografera så sa min bästa kamera att batteriet var slut. Jag blev så arg på mig själv, att jag inte hade koll på det! Jag hade min andra kamera också med mig, men inget vanligt objektiv till den. Det fick bli som det blev och här får ni lite blombilder, inte de bästa precis. Men, parken var fin, det blev nästan lite mycket till slut, inte så mycket nytänkande tyckte jag, men roligt att se alla färgkombinationer med alla lökblomster.






















Denna färgkombon gillade jag!










Ska du ha ett sådant bord när du fyller 100? undrade Harald. Ja det kan jag ju hoppas på!




Även Harald tyckte det var fint!





Nu får det vara nog!

Jag tänkte en massa på mor och far, särskilt far som älskade tulpaner och alltid var på jakt efter ovanliga lökar på den tiden. De gjorde en längre resa utanför Sverige i sina liv och den gick till Holland. Jag kommer inte ihåg när det var, jag var nog liten, men de hade en Holländsk vädermölla hemma som jag minns som något konstigt.


Vi körde vidare till en campingplats i Nordwiijk där vännerna Bitte och Tommy bokat plats. En fin liten camping och någon timme efter oss anlände de.



Så roligt att träffas, vi har kört ihop tidigare flera gånger och det är alltid så trevligt. Det fick bli en tidig Sundowner, en GT hos oss.


Senare bjöd Bitte och Tommy på middag.


En liten förrätt med stekt inlagd sill, åh så gott, Harald fick rostbiff.


En underbart god gryta med fläskkött och vinkokta katrinplommon mm. 


Efter mycket prat hann vi även med kortspelet vi brukar spela, jösses vad kul vi hade!


Det blev en sen kväll därav detta sena inlägg. Tack Bitte och Tommy!


Också fick jag min tandpasta och tanden är fylld!

8 kommentarer:

  1. Vilken blomsterprakt!! Helt helt underbart!! Och trevligt med sällskap igen!! Ser gott ut!! Kram på er!! 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vilka blommor, blev nästan lite mycket till slut och sedan så roligt att träffa vännerna även om det bara blev för en kväll! Kram

      Radera
  2. Vilka bilder..gick ju alldeles utmärkt med din näst bästa kamera..Alla dessa blommor, det är jättefint...vår fantastiska värld..Tack för att vi får se och för att du delar med dig...kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det blev ju bilder iallafall! Holland är helt underbart! Kram

      Radera
  3. Instämmer med både Anna o Gunnel.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det såg ut i Keukenhof. Vi är på väg dit om två veckor, men vädret får bestämma. Vid regn åker vi någonannanstans. Jättefina bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh hoppas ni kommer dit, där är mycket fint, överhuvudtaget så är Holland väldigt trevligt!

      Radera