Translate

tisdag 24 april 2018

Väla och Ikea

Det fina vädret försvann och idag kom det regn och en svinkall vind. Vi passade på att köra till Väla och Ikea för att göra lite ärenden. Vad det är tröttsamt! Men vi fick handlat det vi skulle och jag fick ordning på den nya fotoskrivaren. Om någon minns det så fungerade det inte att skriva ut små foton när vi var ute på resan för att det saknades en kassett. Det var inte lätt för personalen på Clas Ohlson att ta reda på detta, men till slut ordnade det sig och jag fick köpt rätt saker till skrivaren. Under tiden fick Harald köpt en viss sladd till TVn i husbilen för att kunna se TV via mobilen, det tipset fick vi av vännen Rolf i Spanien.


Direkt över till Ikea där jag skulle handla lite saker till balkongen. Vi köpte också några saker till husbilen, men vi vet inte om det kommer att fungera, spännande att se.


Först åt vi lunch på Ikea, idag blev det inte köttbullar, jag åt friterad spätta, det var rätt gott, särskilt såsen.


Harald som inte fick någon wienerschnitzel i Tyskland tog en sådan. Den var ju inte som en tysk precis, men ändå gott sa han.



Sedan sprang jag flera vändor på Ikea, jösses vilka ytor det är att forcera. Det blev iallafall bra saker till balkongen, får återkomma till det.


Harald köpte en mjukglass, 5 kr, enormt billigt, jag hjälpte honom att äta upp den. Vet ni, jag somnade som en stock i bilen på väg hem.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat!! Förstår att du somnade!! 💚💚💚 Kram

    SvaraRadera