Translate

måndag 17 november 2014

50-åring

Min dotter Mia fyller 50 år idag och det är totalt ofattbart. Jag var 17 år och jag har aldrig ångrat en sekund att jag blev en ung mamma. Hon har fyllt mitt liv med glädje under alla år. När jag fyllde 50 var båda mina föräldrar döda och det är en av fördelarna att bli mamma tidigt, man får liksom vara med och se hur allt blir, både med barn och barnbarn.

Efter ett antal lugna dagar blev det full fart idag, först en promenad i det gråa vädret.

 
Nu ser det ut som om gamla Kajkanten äntligen skall rivas, det är så trist att se tomma lokaler som börjar förfalla.

 
Ett fint regn föll denna morgon och det är grå gråare gråast.

 
Det var svårt att ens få med Kullaberg, fyren spred sina blink som på natten.

 
Dagens butik är Kitchen House på Köpmansgatan. Det är verkligen roligt att ha en sådan butik i stan.


 
Här kan man botanisera i roliga matlagnings- och bakartiklar. Vad mycket kul det finns.

 
Hemma igen satte jag ett brödbak och fick användning för inköpet som jag var ute efter, en degskrapa, vilket bra verktyg!

 


 
En sats musli blev det också, den är som vanligt god, receptet finns sedan tidigare.


 

 
Jag lade halva kakan i frysen och gjorde en frosting till halva till gäster imorgon.
 
Sedan var det dags för att gratta dottern. Hon ska har fest den 6 december så det var bara en helt lugn kväll med bara föräldrar och sonen med familj.


 
Vi åt en god kvällsmat med goda bröd från Saluhallen och en massa goda pålägg.

 
Alva och Alice fick också presenter, vars ett pussel.

 
Champagne såklart, kvällen till ära, sambo Jonas sköter serveringen.

 
Harald och exet har alltid trevligt tillsammans.


 
Här sjungs det för farmor med efterrätten runt munnen.




 
Jag hade bl a gjort en fotobok till henne.

 
Avslutar med ett paket som är en månadsutmaning hos En liten Butik, http://enlitenbutik.blogspot.se/2014/11/november-manads-tavling.html Det handlar om paketinslagning och jag gjorde detta till Mia.

9 kommentarer:

  1. Så fint......Kram Gunnel

    SvaraRadera
  2. Tack för uppvaktning och härlig fotobok

    SvaraRadera
  3. Så fint paket! Tycker din blogg är så trevlig att läsa och jättekul att få se vad ni äter även om ni ibland nästan har ätit upp allt innan du kommer på att fota ;)
    Tacksam att du även delar med dig av recepten. Håller på med en övertalningskampanj mot min man att åka till Höganäs i sommar tack vare allt fint du delar med dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att läsa! Tack! Jag hoppas att du lyckas, Höganäs är värt ett besök, särskilt på sommaren och inte bara centralorten utan alla småorter runt i kommunen.

      Radera
  4. Vilket fräckt paket! Tack för att du deltar hos En liten butiks novembertävling med det! //Lotta

    SvaraRadera
  5. Klassiska färger, alltid lika rätt med rött och vitt. Tack för ditt bidrag.

    SvaraRadera