Translate

söndag 30 november 2014

Julskyltning

1:a advent och nu går det snabbt till julen, lite oroväckande tycker jag. Det är ju liksom en del att göra. Idag kollade jag barnbarnet Rasmus blivande lägenhet, han renoverar den och jag cyklade dit med lite fika för att uppmuntra honom. Det går nämligen väldigt sakta.


 
Där finns två fantastiskt fina kakelugnar.

 
En kompis hjälper honom idag, golvet ska bort och trägolvet ska fram och slipas och lackas.

 
Lägenheten kommer att bli jättefin, han ska göra nytt kök också, det har varit en affärslokal tidigare.


 
Vi firade advent med lite glögg och lyssnade på musiken utanför när julskyltningen började.


 
Hästar och ponnys gick omkring på gatan nedanför oss.

 
Vi gick ut när det börjat mörkna.

 
En riktigt fin julskyltning med mycket musik och hantverk av olika slag.

 
Här spelades det härlig jazzmusik.




 
Lucian och hennes tärnor åkte omkring i en fin vagn.



 
Massor av butiker hade också öppet, vår lilla stad blir bara bättre och bättre!

3 kommentarer:

  1. Jättefint väder fick vi på julskyltningen och tack för dessa fina bilder. Är det i Klases gamla hus som Rasmus renoverar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det, Andreas äger ju det huset nu.

      Radera
    2. Jag visste att Andreas äger huset och det skall bli kul att se hur det ser ut efter renoveringen (utifrån menar jag).

      Radera