Translate

tisdag 4 november 2014

Tisdag

Vilken dag, en sömnlös natt med sömn under morgontimmarna som avbröts av tid i tvättstugan. Då känns det lite jobbigt, men inte i närheten av hur det kändes när jag jobbade efter en sådan natt. Denna gången kunde jag inte komma på en enda vettig förklaring så det är bara att glömma, jag vänder blad som kungahuset säger. Jag kom iväg på en morgonpromenad mellan tvättmaskinerna.

 
Nu får jag börja med att roa mig med fåglarna igen.







 
Skogsbrynet som numera har en italiensk meny och jag har bara hört positivt om deras mat. På lördag ska jag dit så då kan jag rapportera.

 
 
Här byggs minsann ett hus, Lerbergsvägen innan man kommer ner till raksträckan.
 
 
Dagens butik, Hemliga Ting på Köpmansgatan. En ganska ny butik med fina presentsaker både till barn och vuxna.

 
Det är ljust och fint och inte för mycket varor.

 
Dom har fina gammaldags adventskalendrar som jag blev riktig nostalgisk och sugen på.

 
Jag köpte några julgransprydnader, något lite nytt varje år har jag tänkt. Vi har ju ingentig kvar sedan vi bodde i båt, vet inte riktigt vad jag tänkte då, kanske att vi alltid skulle bo i båt tydligen.

 
Harald lagade lunchen idag, detta var jättegott.

 


 
Det är tisdag och dags för Veckans Skiss inlägg, http://veckansnyaskiss.blogspot.se/2014/11/39.html
Mitt bidrag där är denna layout med ett familjefoto från Ellinors och Johans bröllop i somras.

2 kommentarer:

  1. Usch och fy för motivet på foto nr 9!
    Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja där har vi olika uppfattningar!

      Radera