Translate

onsdag 8 juli 2015

Bröllopsförberedelser

Idag har jag hjälpt barnbarnet Jonathan och hans Hanna med att göra Bröllopsprogram. Vi åkte till Helsingborg, handlade papper och var och tryckte dessa. Alva och Alice var med och roade oss, först med åksjukekräkningar (mindre roligt) och sedan med deras blotta närvaro. De bjöd mig sedan på lunch på Thai Corner, jättegott.


Lite extra underhållning på Thai Corner



Kycklingspett i jordnötssås


Nu är mitt bord här fyllt av papper som ska sorteras, vikas och sättas ihop. Det är roligt att kunna hjälpa till och jag gör det så gärna.

Nu måste jag skryta lite,  har blivit uppmärksammad på flera tävlingar nu, för några dagar sedan på Challenge YOUrself
och idag på En liten butik och Pixels and Paper. Det roliga var att på P and P vann både jag och min scrapvän Anna (som vinner mycket mer), så kul att se våra layouter där tillsammans. Jag som precis tappat lite mod och inspiration blev så himla glad. Nu ska jag försöka ta nya tag och idag hade jag redan påbörjat en layout till Hobbyworlds julitävling som denna gången är en skiss.



Jag har använt vit CS som jag använt stencil och stämpel på. ett mönsterpapper som jag använt mist på och sedan några blandade mönsterpapper under fotot. Knappar, yes!, några bards och gem och dekis. Foto på min syster Anita.

Allt för idag, jag återgår till bröllopsfoldrarna! Fasen vad det ska bli kul med bröllop igen.




8 kommentarer:

  1. Grattis till vinsterna och lycka till med allt till bröllopet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla, ha det så bra i "sommar"vädret"!

      Radera
  2. Jaa grattis igen till dina så väl förtjänade vinster!!! Du är ju bäst!! Och vilken LO till Hobbyworld du har gjort, ursnygg och läckert med glasögonen på papper och flairs. Den är så härligt komponerad och fina färger. Gillar!!! Ja visst var det kul att se oss båda där tillsammans!! Kram Anna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina snälla ord, de behövs nu kan jag säga. Jag gillar själv färgerna där som du förstår! Kram

      Radera
  3. Grattis till vinsterna, det är en härlig känsla för skaparlusten!
    Den layout du visar här är också väldigt läcker!
    Tack för att du är med och tävlar med oss på Hobbyworld.

    Mvh/Helén

    SvaraRadera
  4. Sååå snygg LO!!

    Tack för att du är med i Hobbyworlds juliutmaning!

    Kram,
    Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera
  5. Jättefin LO i superfina färger!
    Tack för att du är med och deltar hos oss på Hobbyworld!

    Mvh Malin

    SvaraRadera
  6. Så fint du fångat upp den gröna färgen på fotot.


    Så roligt att du är med och tolkar min skiss inne på Hobbyworlds blogg.
    Kram Katja/ Mezzanotte

    SvaraRadera